וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטחי כינוס או שטחי הפקר? חיזבאללה וחמאס מצליחים שוב ושוב לפגוע בבטן הרכה של צה"ל

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 13:31

טרם התקיפה של חיזבאללה בגליל העליון, לוחמים במרחב התריעו כי הם חשופים לאיום חיזבאללה, שמתצפת עליהם 24/7, "מרגישים ברולטה רוסית". הבוקר פורסם כי למרות ההתרעות המרובות של החיילים בשטח - ירי כטב"ם גרם למותם של שני לוחמים במטולה

מסוק מפנה פצועים מכרם שלום/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שלשום ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו ממתקפת פצמ"רים שנורתה על כרם שלום, ואתמול נהרגו שניים במתקפה של חיזבאללה בגליל העליון. חיזבאללה שוב הצליח לחדור את שכבת ההגנה של חיל האוויר ולהחדיר כלי טיס לא מאויש עם חומר נפץ, בשלב זה, לא ברור אם מדובר ברחפן או כטב"ם, אך בצה"ל מעריכים כי הירי הוא תגובה לתקיפת מחנה כוח רדואן בדרום לבנון.

בצה"ל מתעקשים שאין הגנה הרמטית, אך הארגון השיעי שוב מצליח לאתגר את חיל האוויר ברום הקרוב לקרקע ופעם אחר מחדיר רחפנים, כלי טיס וטילי נ"ט ארוכי טווח ופוגע ביעדים צבאיים ואזרחיים בעורף הישראלי. בתקופה האחרונה, חיזבאללה אף שילב מכ"מים, אמצעי תצפית וכלי טיס לאיסוף, תצפית ותקיפה.

חיילי מילואים שמשרתים בגבול הצפון מספרים שחיזבאללה מתצפת עליהם 24/7, ושפעילות שאינה מבצעית במרחב חושפת אותם לעיני חיזבאללה ומסכנת אותם. "חיזבאללה לא תוקף באופן סטטיסטי, כל תקיפה שלו מבוססת תשתיות ומודיעין, הם ידעו שיש שם כוחות ותקפו. מאז האירוע הקשה בערב אל עראמשה בו נהרגו חיילים, אנחנו מרגישים כמו ברולטה רוסית. אם אין מענה בהגנה צריך לעבור להתקפה".

אתמול בבוקר פורסם גם שהרולטה הרוסית בה נמצאים החיילים באופן יומיומי גרמה לנפגעים בנפש. רס"ר דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים ורס"ר נחמן נתן הרץ, בן 31 מאלעזר נהרגו מפגיעת הכטב"ם סמוך למטולה. השניים לחמו בגדוד סיור 6551, עוצבת חצי האש, ונפלו במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ.

תרגיל של חטיבת האש 282 שנערך בגבול הצפון, 3 במאי 2024. דובר צה"ל
חיילי מילואים בצפון דיווח שחיזבאללה מתצפת עליהם. לוחמי צה"ל בגבול לבנון/דובר צה"ל

גם לירי שהרג ארבעה חיילי צה"ל בכרם שלום, קדמה התרעה מודיעינית משמעותית. צה"ל יודע זה מכבר כי לחמאס נוכחות משמעותית ברפיח הכוללת ארבעה גדודי מחבלים, וזאת פרט לשוטרים, אנשי מנגנוני ביטחון, ואלפי מחבלים שנמלטו מצפון ומרכז רצועת עזה. עוד ידוע לצה"ל כי חמאס העביר משגרים לאזור המחסות ההומניטרים שברפיח, ואף התקבלה החלטה לתקוף כמה מאותם המשגרים, למרות שהם נמצאים בלב אוכלוסיה אזרחית.

שלשום, דווח על מקרה חריג שבו בוצע מטח של פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל, ובמהלכו נפצעו חיילי צה"ל באורח קל. בצה"ל רידדו כוחות צבאיים במרחב בעקבות התרעה על הימצאותן של תשתיות חמאס באזור שמוכנות לירי רקטות. בצה נשמעה התרעת צבע אדום, פצמ"רים ורקטות נורו מרצועת עזה, קרוב מאוד למעבר רפיח. הכוחות בשטח לא הספיקו לעבור למרחב מוגן וארבעה לוחמי צה"ל נהרגו. גורמים בצה"ל מעריכים כי לעבר ריכוזי כוחות ואוכלוסייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צוותים רפואיים בסמוך לכרם שלום לאחר שנורה מט"ח פצמ"רים למקום 05 במאי 2024. רויטרס
מעבר כרם שלום. אמש/רויטרס
טל שביט,מיכאל רוזל, עידו טסטה, ראובן מרק מורדכי אסולין. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
"הכתובת הייתה על הקיר". הלוחמים שנהרגו אמש בכרם שלום/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

"הכתובת היתה על הקיר", מסרו גורמי צבא בנושא. "היה ברור שהם ימשיכו לממש תשתיות, ובמקביל ישגרו רקטות ופצמ"רים מתוך 'המחסות'. צריך לחדד גם בנושא הזה את תהליך הלמידה. ספגנו אש כזו גם במבצע צוק איתן".

עם תום אירוע הירי, צה"ל זיהה את הבורות מהם השיגור, שהיה ככל הנראה תת קרקעי, ואת החמ"ל, שבאמצעותו המחבלים תאמו את האש לעבר ישראל בתוך מבנה בית ספר. גורמי צבא מסרו כי התחקיר עדיין לא הסתיים אך צה"ל ימשיך לצמצם את הכוחות במרחב ויפיק לקחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully