וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו וראובן מחטיבת גבעתי וטל מחטיבת הנח"ל נהרגו במטח הכבד לעבר כרם שלום

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 23:38

סמ"ר ראובן מרק אסולין וסמ"ר עידו טסטה, לוחמים בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, וסמ"ר טל שביט שלחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל הם הלוחמים שנהרגו במטח הכבד שירה חמאס לעבר המתקן הצבאי בכרם שלום. עוד 3 לוחמים נפצעו באורח קשה ו-9 נוספים נפצעו באורח בינוני וקל

מסוק מפנה פצועים מכרם שלום/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

סמ"ר ראובן מרק אסולין, בן 19 מרעננה שלחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, סמ"ר עידו טסטה, בן 19 מירושלים שלחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי וסמ"ר טל שביט, בן 21 מכפר גלעדי, שלחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל נהרגו היום (ראשון) במטח הכבד שירה ארגון הטרור חמאס לעבר בסיס צבאי בכרם שלום - כך התיר לפרסום דובר צה"ל.

במטח, שכלל כ-20 פצצות מרגמה מעזה נהרגו כאמור שלושה לוחמים ובנוסף אליהם, נפצעו באורח קשה עוד שלושה לוחמים - שני לוחמים בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, ולוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי. כמו כן, תשעה לוחמים נוספים בפצעו באורח קל-בינוני. בצבא הדגישו כי כל "הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו".

סמ"ר טל שביט, חלל צה"ל נפל במהלך המטח לכרם שלום. דובר צה"ל
"כמה היו גאים בו. כמה דאגו לו בשבעת חודשי לחימה שלו בעזה". הלוחם טל שביט/דובר צה"ל

בקיבוץ כפר גלעדי נפרדו מטל שביט, שהיה בן הקיבוץ: "הלב נשבר. חברי וחברות קהילת קיבוץ כפר גלעדי מודיעים בצער רב על נפילתו של טל שביט, לוחם גדוד 931 בחטיבת הנח"ל, בפעילות מבצעית בכרם שלום על גבול עזה. טל, בנם של איילת ורן שביט, אח לעופרי ורותם ונכדם של אורי ונטע מר-חיים. כמה היו גאים בו. כמה דאגו לו בשבעת חודשי לחימה שלו בעזה. נשבר הלב. יהי זכרו ברוך". אביו של טל, רן, הוא מפקד כיתת הכוננות של כפר גלעדי.

גם בשכונת "חומת שמואל" בירושלים, שבה גר עידו טסטה, נפרדו: "ההנהלה, הצוות, ותושבי חומת שמואל משתתפים בצער משפחת טסטה בנפילה בקרבות של בנם סמ"ר עידו טסטה לוחם בגדוד שקד של גבעתי. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין, חלל צה"ל נפל במהלך המטח לכרם שלום. דובר צה"ל
"הוא היה באמת מלאך" לוחם גבעתי ראובן מרק אסולין/דובר צה"ל

סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין הותיר אחריו את ההורים סבריס ודבורה והיה האמצעי בין אחות גדולה ואח קטן. הוא עלה לארץ יחד עם משפחתו לפני כשמונה שנים מצרפת. "הוא היה באמת מלאך", סיפרה עליו דודתו סביאן בשיחה עם וואלה. "אנחנו הרוסים. מאוד קשה לנו עכשיו עוד לעכל. הוא היה ממש ילד טוב שכל הזמן עוזר לחברים שלו. הוא היה מאוד קשור למשפחה ואף פעם לא עשה שום בעיות. הוא גם שמר על המצוות ותמיד היה מוקף במלא חברים".

ראובן ואחיו היו מאוד קשורים והוא נהנה לשחק איתם. כילד קטן הוא גם אהב לעסוק בקרב מגע. סביאן סיפרה שלאורך המלחמה ראובן החזיק בתחושת שליחות וכי היה ציוני של ממש. "הוא אף פעם לא התלונן", היא סיפרה. "כשהיה יוצא הביתה רק חשב כל הזמן עדיין על החברים שלו שלא יצאו. הוא רצה להילחם ולהגן על המולדת שלו. היה מאוד פטריוט".

בעיריית רעננה נפרדו מראובן: "בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על נפילתו בקרב בעוטף עזה, של בן העיר, סמל ראובן מרק מרדכי אסולין בן 19, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. העיר רעננה משתתפת בכאבה של המשפחה שעלתה ארצה מצרפת לעיר לפני עשר שנים". גם ראש העיר, חיים ברוידא, ספד לו: "קהילת רעננה שבורה וכואבת על נפילתו בקרב של בן העיר, בוגר תיכון אוסטרובסקי. בימים קשים אלו, כולנו מחבקים את משפחתו של ראובן ז"ל, וכואבים את כאבה".

עידו טסטה, חלל צה"ל נפל במהלך המטח לכרם שלום. דובר צה"ל
"תושבי חומת שמואל משתתפים בצער משפחת טסטה". הלוחם עידו טסטה/דובר צה"ל

לאחר התקרית הקשה בעוטף, חיל האוויר וכוחות יבשה תקפו יעדי טרור ברפיח בהיקף חריג. מצה"ל נמסר שזוהו כעשרה שיגורים שחצו מסמוך למעבר רפיח לעבר מרחב כרם שלום. מעבר כרם שלום נסגר לאחר המתקפה למעבר משאיות. בצה"ל מסרו שהירי בוצע סמוך למעבר רפיח, 400-300 מטרים מאזור מחסות, וכי כמעט כל הפצועים פונו ברכב, למעט אחד שפונה במסוק. כוחות צה"ל תקפו בשטח רצועת עזה בתגובה, והשמידו את המשגרים שמהם בוצעו השיגורים.

שר הביטחון גלנט דיבר עם הלוחמים במרכז הרצועה ואמר כי "מזהים סימנים שהחמאס לא מתכוון ללכת לשום מתווה - המשמעות הברורה: פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר, ובמקומות נוספים בכל רחבי הרצועה". בנוסף, קיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם ומפקדי החטיבות על הפעילויות המבצעיות הצפויות בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully