וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי צבא על מטח הרקטות שגרם לטרגדיה בכרם שלום: "הכתובת היתה על הקיר"

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 11:54

המודיעין התריע על התארגנות חמאס להעברת משגרים לאזור המחסות ברפיח. התרעה התקבלה על הכוונה לבצע פיגוע באמצעות רקטות באזור, ובכל זאת הלוחמים בשטח לא הספיקו לעבור למרחב מוגן - וארבעה מהם נהרגו. הורי תצפיתניות: "הן לא מוגנות במגורים"

מסוק מפנה פצועים מכרם שלום/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל יודעים היטב כי חטיבת רפיח בזרוע הצבאית של חמאס כוללת ארבעה גדודי מחבלים, וזאת פרט לשוטרים, אנשי מנגנוני ביטחון, ואלפי מחבלים שנמלטו מצפון ומרכז רצועת עזה לעבר רפיח.

גורמי המודיעין התריעו על התארגנות של חמאס שנועדה להעביר משגרים רב קניים לשיגור רקטות ופצצות מרגמה לעבר אזור "המחסות", שאותם מפעילים ארגוני סיוע בינלאומיים, ושאליהם עברו פלסטינים שעזבו את בתיהם בצפון ובמרכז רצועת עזה. בכמה מקרים הוחלט בפיקוד הדרום לתקוף את המשגרים, חרף העובדה שהם מוקמו בלב אוכלוסייה, ובסמוך לאוהלים, לאחר פינוי אזרחים. בחלק מהמקרים הצליחו המחבלים להבריח משגר רב קני נייד לפני שהותקף, אך בשאר המקרים דווח על הצלחה.

צוותים רפואיים בסמוך לכרם שלום לאחר שנורה מט"ח פצמ"רים למקום 05 במאי 2024. רויטרס
צוותים רפואיים בכרם שלום אחרי מט"ח הפצמ"רים, 5 במאי 2024/רויטרס

ביום שבת דווח על מקרה חריג שבו בוצע מטח של פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל, ובמהלכו נפצעו חיילי צה"ל באורח קל. התרעה שהתקבלה על האפשרות של תשתית טרור של חמאס, שמתארגנת לביצוע פיגוע באמצעות מטחי רקטות באזור, הובילה להחלטה לרדד את כוחות הצבא במרחב.

בצהריים נשמעה התרעת צבע אדום, וממרחק של מאות מטרים ממעבר רפיח בוצע שיגור פצמ"רים ורקטות, אך הכוחות בשטח לא הספיקו לעבור למרחב מוגן. בעקבות זאת, נהרגו ארבעה לוחמי צה"ל.

גורמי צבא אמרו, "הכתובת היתה על הקיר. היה ברור שהם ימשיכו לממש תשתיות, ובמקביל ישגרו רקטות ופצמ"רים מתוך 'המחסות'. צריך לחדד גם בנושא הזה את תהליך הלמידה. ספגנו אש כזו גם במבצע צוק איתן". הגורמים העריכו שחמאס ידע שהוא יורה לעבר ריכוזי כוחות ואוכלוסייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צה"ל זיהה, כאמור, את בורות השיגור, שהיה ככל הנראה תת קרקעי, ואת החמ"ל ששימש את המחבלים מתוך בית ספר, שבאמצעותו תאמו את האש לעבר ישראל. גורמי צבא מסרו כי התחקיר עדיין לא הסתיים אך צה"ל ימשיך לצמצם את הכוחות במרחב ויפיק לקחים.

הורי תצפיתניות בכרם שלום מסרו: "התצפיתניות בכרם שלום שבמשמרת מוגנות בתוך החמ"ל. הבעיה היא עם התצפיתניות שבמגורים, שאינן מוגנות, וכל זה ללא צורך. למה לא להעביר אותן משם? לדעתנו, מרד הורים יגרום נזק אדיר לצבא. אין שום ערך לשירותן על הגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully