וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר גלעדי כואבים את מותו של סמ"ר טל שביט: "היה מנהיג מלידה, ממש מלח הארץ"

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 8:30

איתן אורן, מנהל החינוך של הקיבוץ, ספד לסמ"ר טל שביט, שנהרג ממטח הפצמ"רים שנורה אתמול לעבר שטח כינוס באזור כרם שלום. "הוא היה דמות להערצה בחברת הנעורים, סחף אחריו לא רק את החברים שלו אלא גם את הדור הצעיר של הקיבוץ", אמר בראיון ל-103FM

מסוק מפנה פצועים מכרם שלום/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"בחור מצחיק, מנהיג מלידה, ממש מלח הארץ": כך תיאר הבוקר (שני) איתן אורן, מנהל החינוך של קיבוץ כפר גלעדי, את סמ"ר טל שביט, תושב הקיבוץ שלחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל ונפל אתמול במהלך מתקפת הפצמ"רים שנורו מדרום רצועת עזה לעבר שטח כינוס באזור כרם שלום. יחד עם שביט נהרגו גם סמ"ר ראובן מרק אסולין, בן 19 מרעננה, וסמ"ר עידו טסטה, בן 19 מירושלים, ששירתו בגדוד שקד של חטיבת גבעתי.

"אני הייתי מנהל החינוך בכפר גלעדי במשך שלוש שנים, בתקופת הקורונה טל היה תלמיד תיכון, והוא באמת היה דמות להערצה בחברת הנעורים, וגם אצלי בתור מנהל חינוך, שלא היו לנו עובדים בתקופת הקורונה, טל נרתם, וממש סחף אחריו לא רק את החברים שלו אלא גם את הדור הצעיר של הקיבוץ", שיתף אורן בכאב בראיון לאודי סגל וגיא פלג ב-103FM.

סמ"ר טל שביט, חלל צה"ל נפל במהלך המטח לכרם שלום. דובר צה"ל
"מלח הארץ". סמ"ר טל שביט/דובר צה"ל
צוותים רפואיים בסמוך לכרם שלום לאחר שנורה מט"ח פצמ"רים למקום 05 במאי 2024. רויטרס
צוותים רפואיים סמוך לזירת ירי הפצמ"רים באזור כרם שלום, אתמול/רויטרס

עושים הלוויה בכפר גלעדי? חשוף לטילי חיזבאללה?
"בגדול, מחלקים את זה לטקס באזור הכנרת של פרידה, ואחרי זה יהיה את הטקס הצבאי בבית העלמין. הנוער של כפר גלעדי, ובכלל בגליל העליון ובצפון, לדעתי סופר איכותי, עם ערכים מאוד גדולים, יוצא לתפקידי לוחמה, לצערנו עכשיו זה פגש אותנו גם בסיטואציה הזו. נמשיך לחנך את הנוער שלנו ככה, על זה אנחנו חיים. שלא נדע עוד מקרים כאלה, שטל יהיה האחרון".

אתם מצליחים לשמור על מסגרת של קהילה אחרי שבעה חודשים שאתם לא נמצאים בקיבוץ?
"אני יודע שכן, אני כבר לא בתפקיד בכפר גלעדי, אבל כפר גלעדי זה קיבוץ שורשי, ותיק, מאוד מגובש. גם בשגרה ובטח ברגעים כאלה. מצליחים לשמור עד כמה שניתן".

כאמור לצידו של סמ"ר טל שביט נפל גם סמ"ר ראובן מרק אסולין מרעננה. משפחתו עלתה לארץ מצרפת לפני 10 שנים, והוא בוגר תיכון אוסטרובסקי וחטיבת השרון בעיר. מסע הלווייתו ייצא היום מבית המשפחה ברחוב הרב ניסים 2 בשעה 12:30, לעבר בית העלמין קלוזנר, שם תערך ההלוויה בשעה 13:00.

סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין, חלל צה"ל נפל במהלך המטח לכרם שלום. דובר צה"ל
סמ"ר ראובן מרק אסולין/דובר צה"ל

מעיריית רעננה נמסר כי תושבי העיר נקראים להצטרף עם דגלי ישראל, וללוות את ראובן בדרכו האחרונה לאורך המסלול: אחוזה, קזן עד פרדס משותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully