וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב אמרה לקטאר כי אם המו"מ ייכשל - עליה לגרש את הנהגת חמאס

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 9:55

ארצות הברית מסרה כי על קטאר לגרש את הנהגת חמאס משטחה במידה וידחה הארגון את הצעת הפסקת האש ושחרור החטופים, כך דווח בוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, המסר הועבר משר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לראש ממשלת קטאר

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

ארצות הברית אמרה היום (שבת) לקטאר כי אם חמאס ישיב בשלילה להצעת המשא ומתן, בנוגע להפסקת האש ועסקת החטופים - עליה לגרש את ארגון הטרור משטחה. כך דווח בווישנגטון פוסט.

שיחות המשא ומתן מחכות כעת לתשובת מנהיגי חמאס, ותשובה רשמית אמורה להגיע היום. מארגון הטרור נמסר כי הם בוחנים את העסקה ברוח חיובית, ורוצים להגיע להסכם שיענה על צורכי העם הפלסטיני. "הסכם שיפסיק את התוקפנות, יביא לנסיגה ישראלית מעזה, חזרת העקורים לבתיהם, שיקום הרצועה ועסקת שחרור אסירים".

אמיר קטאר ואסמעיל הנייה. רויטרס
חמאס: "רוצים להגיע להסכם שיענה על צורכי העם העזתי". אמיר קטאר ואיסמעיל הנייה/רויטרס

ראש ה-CIA, ביל ברנס, הגיע למצרים כדי להצטרף למגעים בנושא, ובכירים ישראלים ציינו כי מאינדיקציות שקיימות כבר ברשותם, חמאס יסכים לביצוע השלב הראשון וההומניטרי של העסקה - ללא התחייבות רשמית של ישראל לסיום המלחמה. בתוך כך, חמאס עשוי להציב תנאים קשוחים לגבי מספר החטופים שישוחררו, ומספר האסירים הפלסטינים שידרוש בתמורה.

כמו כן, גורמים מצריים אמרו אתמול לוול סטריט ג'ורנל, כי ישראל נתנה לחמאס שבוע להענות למשא ומתן, אחרת תפתח במבצע צבאי ברפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully