וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: בחנו את העסקה ברוח חיובית. אנחנו יוצאים לקהיר באותה רוח כדי להגיע להסכם

כתבי וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 8:02

"אנחנו רוצים להגיע להסכם שיענה על צורכי עמנו", מסרו בחמאס ופירטו: "הסכם שיפסיק את התוקפנות, יביא לנסיגה ישראלית מעזה, חזרת העקורים לבתיהם, שיקום הרצועה ועסקת שחרור אסירים". משלחת חמאס צפויה להגיע מחר לקהיר כדי למסור תשובה רשמית | כל העדכונים

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
  • 23:06/חמאס: בחנו את ההצעה לעסקה ברוח חיובית

    ארגון הטרור חמאס מסר כי הם בחנו את ההצעה לעסקה ברוח חיובית. "אנחנו יוצאים לקהיר באותה רוח כדי להגיע להסכם", נמסר בהודעה. "אנחנו רוצים להגיע להסכם שיענה על צורכי עמנו, יפסיק את התוקפנות, יביא לנסיגה ישראלית מעזה, חזרת העקורים לבתיהם, שיקום הרצועה ועסקת שחרור אסירים".

  • 19:36/צה"ל תקף בארבעה אזורים בדרום לבנון

    מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מטרות טרור של חיזבאללה ובהן מבנים צבאיים של הארגון באזור כפר כילא ומרון א-ראס, לצד תשתיות טרור של הארגון באזור בינת ג'בל ועיתרון שבדרום לבנון.

    מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל
  • 18:58/עימותים בין צה"ל לפלסטינים בג'נין

    עימותים אלימים התפתחו היום בין כוחות צה"ל בגזרת ג'נין לבין מחבלים, שהשליכו לפני זמן קצר מטעני חבלה מאולתרים על הכוחות ובקבוקי תבערה.

  • 18:56/בכיר ישראלי: חמאס צפוי להסכים לביצוע השלב הראשון בעסקה

    משלחת חמאס צפויה להגיע מחר לקהיר כדי למסור תשובה רשמית מטעם הארגון הנוגע להצעה המצרית לעסקת החטופים. בתוך כך, ראש ה-CIA, ביל ברנס, הגיע למצרים כדי להצטרף למגעים בנושא. בכירים ישראלים אומרים כי הם ממתינים לתגובה הרשמית אך ציינו כי מהאינדיקציות שכבר קיימות בידי ישראל, חמאס יסכים לביצוע השלב הראשון וההומניטארי של העסקה ללא התחייבות רשמית של ישראל לסיום המלחמה - אולם יציב תנאים קשוחים לגבי מספר החטופים שישוחררו ומספר האסירים הפלסטינים שהוא דורש בתמורה.

    לכתבה המלאה

  • 18:39/ראש ה-CIA הגיע למצרים להשתתף במגעים לקראת עסקה

    ראש ה-CIA ביל ברנס הגיע למצרים כדי להצטרף למגעים בנושא העסקה לשחרור החטופים.

  • 18:36/הרמטכ"ל לצוערים: יש הישגים טקטים טובים מול חמאס, אבל עוד לא סיימנו

    הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שוחח היום עם צוערים מקורס קציני יבשה, קורס טיס וקורס חובלים במסגרת 'שבת תלת זרועית' שמתקיימת בבית הספר לקצינים (בה"ד 1) תוך כדי מלחמת "חרבות ברזל".

    בתום הביקור אמר הרמטכ"ל: "תזכרו, אנחנו הולכים ליום זכרון אחרי שנה קשה, והפיקוד מלפנים, וזכרון הנופלים, והאמונה שלנו בצדקת הדרך גם אחרי שנה קשה, וגם מול אתגרים שעוד נכונו לנו. זה הכוח, זה הדבר שאנחנו סומכים על עצמנו ואני סומך עליכם שאיתו נלך. נעשה את הדברים הנכונים. באיכות בערכיות, במקצועיות ונקנה למדינה שלנו עוד הרבה ימי עצמאות. יש לנו הישגים טקטים אופרטיביים מאוד טובים מול הזרוע הצבאית של חמאס, אבל לא סיימנו. אנחנו מחוייבים לעשות כל מה שאנחנו יכולים להחזיר את החטופים. יש לנו חובה, עמוקה, להחזיר את תושבי העוטף בביטחון רב וביציבות קדימה. ולכן זו מלחמה ארוכה, ואנחנו מאוד מאוד נחושים להמשיך ולעשות אותה".

  • 17:47/משרד החוץ ערך דיון בגיבוש מענה לחרם הסחר הטורקי

    במשרד החוץ נערך היום דיון שבו הוחלט לקדם כמה החלטות כמענה להודעת ארדואן על עצירת הסחר בין ישראל לטורקיה. בין השאר סוכם לפעול לצמצום הקשר הכלכלי בין טורקיה לרשות הפלסטינית ולעזה (טורקיה היא מדינת הייבוא הכי גדולה לרש"פ, וסך הייבוא שלה לרש"פ עומד על כ-18%). כמו כן סוכם על ⁠פנייה לפורומים כלכליים בינ"ל לבחינת סנקציות כנגד טורקיה על הפרת הסכמי הסחר וכן על ⁠בניית בנק חלופות רחב, בשיתוף משרד הכלכלה, על מנת למצוא בטווח הזמן המיידי אלטרנטיבות למשק הישראלי בשלל תחומים ומוצרים.

  • 17:07/גורמים במצרים: ישראל נתנה לחמאס אולטימטום של שבוע להיענות להצעה

    גורמים מצרים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי ישראל נתנה לחמאס שבוע להיענות להצעה, אחרת היא תפתח במבצע ברפיח. לדבריהם, מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שלפי ההערכות מסתתר במנהרות ברצועה, טרם השיב על ההצעה שגיבשו בקהיר. לפי הדיווח, בחמאס מתעקשים על הפסקת אש ארוכת טווח ודורשים ערבויות מארצות הברית לכך שישראל תכבד את ההסכם.

  • 16:47/דובר צה"ל: אליקים ליבמן, שנחשב עד כה לחטוף, נרצח ב-7 באוקטובר

    דובר צה"ל הודיע היום כי נציגי צה"ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות למשפחתו של אליקים ליבמן ז"ל, אשר הוגדר עד היום כחטוף, כי הוא נרצח במתקפת הטרור שהוביל ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בשטח ישראל. קביעה זו מתבססת על ממצאים שאותרו, בעקבות עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכבים המשותפים לצה"ל, משטרת ישראל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות.


    מועצת קרית ארבע פרסמה בעקבות הדברים הודעה שבה נאמר: "בכאב גדול נודע היום על הירצחו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד בשבת שמחת תורה. במשך חודשים רבים אליקים נעדר וכולנו התפללנו למציאתו. אליקים לחם בגבורה והציל חיים של רבים במהלך הקרבות בחניון רעים. אנו שולחים חיבוק עמוק למשפחת ליבמן האהובה, לחברים ולבית קרית ארבע חברון. על מועד הלוויה והשבעה תשלח הודעה בהמשך. "בלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully