וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: חמאס צפוי להסכים לשלב הראשון בעסקת החטופים - בתנאים קשוחים

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 18:51

הבכיר הישראלי ציין כי חמאס מוכן להכנס לשלב ההומנטאררי בעסקה בלי התחייבות ישראלית לסיום המלחמה, אך מציב תנאים קשוחים בנושא מספר החטופים שישוחררו ומספר האסירים הפלסטינים שישוחררו בתמורה. ראש ה-CIA הגיע לקהיר. משלחת חמאס תגיע למצרים מחר כדי למסור תשובה רשמית

ראש הממשלה נתניהו: "ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה"/איתי בית-און /לע"מ

משלחת חמאס צפויה להגיע מחר (שבת) לקהיר כדי למסור תשובה רשמית מטעם הארגון הנוגע להצעה המצרית לעסקת החטופים. בתוך כך, ראש ה-CIA, ביל ברנס, הגיע למצרים כדי להצטרף למגעים בנושא.

בכירים ישראלים אומרים כי הם ממתינים לתגובה הרשמית אך ציינו כי מהאינדיקציות שכבר קיימות בידי ישראל, חמאס יסכים לביצוע השלב הראשון וההומניטארי של העסקה ללא התחייבות רשמית של ישראל לסיום המלחמה - אולם יציב תנאים קשוחים לגבי מספר החטופים שישוחררו ומספר האסירים הפלסטינים שהוא דורש בתמורה.

רכב של הצלב האדום עם החטופים במעבר רפיח, 25 בנובמבר 2023. רויטרס
תשובת חמאס צפויה להיות "כן, אבל" - כאשר ה"אבל" כולל תנאים קשוחים מאוד/רויטרס

בכיר ישראלי ציין כי תשובת חמאס צפויה להיות "כן, אבל" - כאשר ה"אבל" כולל תנאים קשוחים מאוד. לדבריו חמאס לא יסגור את הדלת להמשך המשא ומתן, אולם ימשיך להציב תנאים קשוחים. "הם מוכנים להגיע להסכם שיהיה בתנאים שקרובים לדרישותיהם עם מעט מאוד גמישות", אמר הבכיר הישראלי.

בנוסף, הבכיר הישראלי ציין כי נראה שחמאס מוכן לקחת את הסיכון ולהכנס ליישום השלב הראשון של העסקה גם ללא התחייבות ישראלית מראש לסיום המלחמה, מתוך הערכה שהמשך יישום ההסכם יוביל לכך.

"השאלה המרכזית היתה ונותרה האם ממשלת ישראל רוצה להגיע להסכם לשחרור חטופים על המחירים הכרוכים בכך", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully