וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף על סוגיית ההילולה במירון: "את מטולה לא סגרו ואת זה כן"?

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 17:12

שר הבינוי והשיכון גילה בורות ביחס למתרחש בצפון, ואמר בראיון ב"רדיו קול חי" שייערכו דיונים בעניין ההילולה בל"ג בעומר, למרות עמדת מערכת הביטחון שהמליצה לבטלה. הוא הזכיר את מטולה, שפונתה בתחילת הקרבות, טען שאותה "לא סגרו" והתייחס בביטול לחשש: "בסדר, שמענו"

נפילות על הר מירון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מיהדות התורה אמר היום בראיון ברדיו "קול חי" על הכוונה לא לקיים השנה את ההילולה בהר מירון: "זה יגיע לדיון, יהיו דעות, יהיו הבנות. את צפת ומטולה לא סגרו אבל את זה כן"? הוא התייחס בביטול לחששות ואמר: "בסדר, שמענו. כל העולם מחכה למירון". בכך גילה השר בורות ביחס למתרחש בגבול הצפון, שמטולה היא אחת מהם.

יצחק גולדקנופף. ראובן קסטרו
יצחק גולדקנופף/ראובן קסטרו

הדברים נאמרו על רקע הדיון שהתקיים לאחרונה במערכת הביטחון על אירועים רבי משתתפים, שבו הומלץ שלא לקיים את ההילולהבל"ג בעומר - לדברי שני גורמים ביטחוניים. זאת, מחשש למטח טילים ורקטות לעבר האזור, שבחודשים האחרונים סופג תקיפות חיזבאללה, כולל פגיעות ישירות.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ערך אתמול סיור בהר מירון לקראת ההילולה העתידית, שבו השתתפו ממ"ז צפון ניצב שוקי תחאוכה, פרויקטור מירון יוסי דייטש, סמנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל חיים רוזנשטיין ובכירים נוספים מסגל הפיקוד.

המפכ"ל קיבל סקירה מהמשתתפים אודות היערכויות לקראת האירוע, ושמע על האפשרויות העומדות בפני מקבלי ההחלטות במקרה שבו ישתנו התנאים הביטחוניים או הבטיחותיים. בדיונים הוזכר שייתכן שהמצב הביטחוני לא יאפשר לקיים את האירוע בהשתתפות המונים כבכל שנה.

בעקבות פרסום הדברים גולדקנופף התנצל: "שגיתי בלשוני ואני מצר על כך. הזכרתי את צפת ומטולה בנשימה אחת שכביכול הן לא נסגרו בעוד שבפועל מטולה כן נסגרה. אני מתנצל על הטעות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully