וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תקיפות חיזבאללה על הר מירון: במערכת הביטחון ממליצים לא לקיים את ההילולה בל"ג בעומר

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 10:09

שני גורמים ביטחוניים מסרו לוואלה כי ההחלטה התקבלה בדיון שהתקיים לאחרונה. כזכור, במהלך החודשים האחרונים זוהו כמה פגיעות על ההר, בהן טילים בכינון ישיר ששיגר ארגון הטרור מלבנון

נפילות על הר מירון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בדיון שהתקיים לאחרונה במערכת הביטחון על אירועים רבי משתתפים, הוחלט כי על רקע הלחימה בגבול הצפון והמתיחות בזירות השונות, מומלץ שלא לקיים את ההילולה בהר מירון בל"ג בעומר - כך מסרו היום (רביעי) שני גורמים ביטחוניים. זאת, מחשש למטח טילים ורקטות לעבר האזור, שבחודשים האחרונים סופג תקיפות של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרתן, זוהו כמה פגיעות בהר מטילים בכינון ישיר.

אתמול, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ערך היום סיור בהר מירון לקראת ההילולה העתידית - וזאת בצל המלחמה בצפון. עוד השתתפו בסיור ממ"ז צפון - ניצב שוקי תחאוכה, פרויקטור מירון - יוסי דייטש, סמנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל - חיים רוזנשטיין ובכירים נוספים מסגל הפיקוד.

המפכ"ל קיבל סקירה מהמשתתפים אודות היערכויות לקראת האירוע, ושמע על האפשרויות העומדות בפני מקבלי ההחלטות במקרה בו ישתנו התנאים הביטחוניים או הבטיחותיים. תוך עבודת המטה והדיונים עלה כי ייתכן והמצב הביטחוני לא יאפשר לקיים את האירוע בהשתתפות המונים כבכל שנה.

ירי של חיזבאללה לבסיס צה"ל יב"א בהר מירון. מערכת וואלה!, אתר רשמי
ירי של חיזבאללה לבסיס צה"ל יב"א בהר מירון/אתר רשמי, מערכת וואלה!

גם בשנת 2021, השנה בה התרחש אסון מירון, אנשי מקצוע העריכו כי יש להגביל את מספר המשתתפים באירוע, אז בגלל סיכון בריאותי בשל מגפת הקורונה. החרדים לחצו לקיים את האירוע כסדרו, ונוצר מתח פוליטי גדול סביב הנושא. בסופו של יום, מספר המשתתפים באירוע לא הוגבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully