וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית כפר סבא על העצומה נגד סמוטריץ': "להוציא את הפוליטיקה מהטקסים הצבאיים"

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 22:18

רפי סער התייחס בתוכנית "חמש" ברדיו 103FM לעצומה נגד הצבתו של שר האוצר סמוטריץ' בטקס יום הזיכרון בבית העלמין בעיר, ואמר: "הגורמים הפוליטיים המגוונים לא חייבים להגיע, הממשלה הייתה יכולה לחשוב על הטקס הצבאי בצורה אחרת כדי למנוע את השיח והמחלוקת"

סמוטריץ׳ במימונה עם מפונים קוראים לנתניהו להורות על כניסה לרפיח - עכשיו/מערכת וואלה!

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, התייחס הערב (רביעי) לעצומה נגד הצבתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' בטקס יום הזיכרון בבית העלמין בעיר. בריאיון לתוכנית "חמש" עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, אמר סער: "אולי זה הזמן להוציא את הפוליטיקה מהטקסים הצבאיים".

"אנחנו צריכים לעשות סוג של אבחנה ליום הזיכרון הזה שהוא אחר מימי הזיכרון הקודמים", הוסיף ראש העיר, "המשפחות השכולות מתחילות להיכנס לוויכוח כואב מאוד ונוספו לא מעט משפחות חדשות ויש פה פגיעה ברגשות".

לכן לדבריו, "ברגע שהגיעה בקשה מהמשפחות, הגורמים הפוליטיים המגוונים לא חייבים להגיע, הממשלה הייתה יכולה לחשוב על הטקס הצבאי בצורה אחרת כדי למנוע את השיח והמחלוקת שנוצרה".

בצלאל סמוטריץ' בועדת הסיעה של הציונות הדתית. יונתן זינדל, פלאש 90
"הגורמים הפוליטיים המגוונים לא חייבים להגיע"/פלאש 90, יונתן זינדל

"היו צריכים לשבת ולהתחבט על הטקס כמו שאני התחבטתי על טקס הזיכרון בכפר סבא. יש פה משפחות של חטופיים וחטופות שצריך להתחשב בהן גם. כל האירוע היה צריך להיות בסוג של שיח והבנה. ברגע שהיה מתקיים שיח והיו קובעים אולי את הטקס בצורה אחרת ושונה, אני חושב שזה היה עובר בצורה אחרת".

ראש העיר ביקר את התנהלות הממשלה: "אך ברגע שאנו מקבלים רשימות שלעולם כמנהגו נוהג, התפקיד שלנו זה לחבר, והמדינה היייתה יכולה להתייחס לטקס בצורה שונה. אולי זה הזמן להוציא את הפוליטיקה מהטקסים הצבאיים. המטרה היא לשמור על קדושת היום. אני רואה את השיח שנוצר, ואני חושב שהוא מאוד לא בריא בתקופה הזו. וזה פוגע בכולם. יש זעם ציבורי שיתפרץ ביום הזה. כשיש זעקה, צריך להתייחס לזה בצורה אחרת".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully