וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגעתו לעיר ביום הקדוש לחברה הישראלית - תבזה את החללים": תושבי כפר סבא נגד הגעת סמוטריץ'

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 18:27

משרד הביטחון פרסם את שיבוץ הפוליטיקאים שיגיעו ביום הזיכרון לחללי לבתי העלמין הצבאיים. אולם, תושבים בעיר זעמו על ההחלטה של שר האוצר להגיע וחתמו על עצומה המתנגדת לכך. "יש לקיים את היום הזה ללא מעורבות של גורמים פוליטיים", אמר ראש העיר, רפי סער

בווידאו: משפחות שכולות הפריעו לבנט לנאום בהר הרצל: "נוכל, תתבייש"/מערכת וואלה!

תושבים בעיר כפר סבא פתחו היום (רביעי) בעצומה אנונימית נגד הגעתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לטקס יום זיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שייערך בעיר. העצומה נפתחה באתר האינטרנט "עצומה" ומופצת בקרב התושבים דרך הרשתות החברתיות, ונכון לשעה זו חתמו 2,655 אנשים.

"השר שמחרחר ריב ומדון במדינה מזלזל בחיי האזרחים והחיילים שנחטפו במשמרת שלו, ובחיי החיילים שהקריבו את חייהם במטרה להשיבם", נכתב בעצומה. "הוא בחר להגיע לכפר סבא ביום הקדוש ביותר לחברה הישראלית, למרות הביקורת שתיצור מהומה ותבזה את החללים ואת בני משפחותיהם שמבקשים לכאוב את אובדנם בכבוד ואת כל תושבי העיר. אני, החתום.ה מטה, דורש.ת מהשר בצלאל סמוטריץ' שלא להגיע לטקס בכפר סבא, ולאפשר לתושבי העיר ומשפחות החללים לכאוב את האובדן באופן ממלכתי ומכבד".

ראש העיר רפי סער התייחס בפוסט בפייסבוק וטען כי השנה יש לקיים את טקסי הזיכרון ללא מעורבות פוליטיקאים. "למען כבודן של המשפחות השכולות יש לקיים את טקסי הזיכרון ללא מעורבות של גורמים פוליטיים", כתב. "אנו נמצאים בתקופה מורכבת ורגישה, הרוחות בארץ סוערות והנפש עדיין כואבת ומדממת את נפילתם של מיטב בנינו ובנותינו ב-7 באוקטובר לאורך המלחמה. אנו פועלים לשמירה על האחדות הקהילתית ולאור בקשתן של משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן. מי ייתן ונדע ימים טובים יותר", הוסיף.

בצלאל סמוטריץ'. פלאש 90 אבשלום ששוני, מערכת וואלה
"הגעתו לעיר ביום הקדוש לחברה הישראלית - תבזה את החללים". תושבי כפ"ס חתמו על עצומה נגד הגעתו של השר/מערכת וואלה, פלאש 90 אבשלום ששוני

יו"ר ארגון אלמנות ויתומים של צה"ל, תמי שלח, הגיבה על הגעתם הצפויה של הפוליטיקאים לבתי העלמין ביום הזיכרון: "אנו מצויים בשיאם של ימים כאובים וקשים לאומה כולה, וככל שנתקרב ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התחושות, בעיקר בקרבנו בני המשפחות השכולות, קשות עוד יותר. ובתוך כך, יום הזיכרון הוא הקשה בימים נוראים אלו".

שלח קראה לנבחרי הציבור - "אל תעזו לעשות שימוש ציני או פוליטי ביום הזיכרון". כבדו את המעמד המקודש בבתי העלמין לצד המשפחות השכולות. תנו למשפחות לזעוק את כאבן, אפשרו להן להתייחד עם זכרון יקיריהן, להזכיר את הנופלים ובעיקר העניקו להן את החיבוק החם לו הן זקוקות כל כך- הן מהחברה הישראלית והן מנבחריה", הוסיפה.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
תמי שלח יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. עופר חג'יוב,
"אל תעזו לעשות שימוש ציני או פוליטי ביום הזיכרון". יו"ר הארגון תמי שלח/עופר חג'יוב

עוד אמרה יו"ר הארגון - "דעו את מקומכם. הציבור בחר בכם כדי שתנהיגו אותו. כנבחרי ציבור, יש בכוחכם לקבל החלטות הרות גורל ולכן, כשאתם פוסעים באדמתו הקדושה של בית העלמין הצבאי, הישירו מבט לעיניי הילד שאביו נהרג, האלמנה שאהוב ליבה לא ישוב, לאם שפרי ביטנה מונח תחתיה, ודעו את כוחה של מנהיגותכם, ואת גודל האחריות המוטל על כתפיכם".

לפני שלושה שבועות יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, פנה במכתב לשר הבטחון יואב גלנט ובו ביקש למצוא פתרונות על מנת לשמור על קדושת היום. "אנו בפתחו של ערב יום הזיכרון ואנו ערים לשיח של משפחות שכולות ובייחוד משפחות חרבות הברזל כיצד יתנהלו טקסי יום הזיכרון", הוא כתב. "משפחת השכול תמיד הייתה קודש הקודשים של החברה הישראלית, בשל חשש מוחשי לפגיעה בטקסי הזיכרון, אני פונה בבקשה לתאם פגישה דחופה ולפעול יחד ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי לשמור על קדושת היום".

מוקדם יותר, פורסם כי מאות משפחות שכולות חתמו על קריאה לנציגי הממשלה לא לשאת דברים בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. במכתב שצפוי להישלח מחר לשר הביטחון יואב גלנט, ביקשו לאפשר לנציגי משפחות שכולות מ-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל לדבר בבתי העלמין במקומם.

טקס זיכרון של חיל האויר בהר הטייסים 04.05.22. ראובן קסטרו
טקס זיכרון של חיל האויר בהר הטייסים 04.05.22/ראובן קסטרו

"אנו, בני משפחות שכולות של חללי צה"ל וחללי פעולות איבה החתומים על מכתב זה, פונים אליך בבקשה שתקבע כי השנה יישאו דברים בטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים ובטקסי זיכרון למען חללי פעולות האיבה, בני משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם מאז 7 באוקטובר 2023, וזאת במקום נציגי הממשלה או הכנסת", נכתב בנוסח שיישלח לגלנט, עליו חתמו לפי מארגני המכתב 400 משפחות שכולות, ביניהן גם נפגעות המתקפה של חמאס. עוד הציעו שזהותם של הדוברים תיקבע על ידי ארגון יד לבנים.

"המתח הפנימי בחברה הישראלית הגיע השנה לשיא כואב, ובקרב המשפחות השכולות יש חשש שהמתח יוביל לפגיעה בקדושת הטקסים ובכבודם של החללים", התריעו. "במקום לתת שוב את הבמה לפוליטיקאים - מכל קצוות הקשת - המייצגים את הוויכוח הפנימי בינינו, אנו מבקשים שהמדינה תעניק את הכבוד לבני הדור הצעיר, שחירף את נפשו למען מדינה יהודית ודמוקרטית, ממשיך את דרכם של הדורות שלפניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully