וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מהליכוד על הייצוג בבג"ץ הגיוס: "צריך לאפשר לממשלה לייצג את עצמה"

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 21:10

ח"כ משה סעדה התייחס בריאיון ל-103fm למכתב ששלח המשנה ליועמ"שית ליוסי פוקס, על כך שהממשלה רשאית לקבל ייצוג נפרד רק לעמדתה ולא לשאר המשרדים. "כשהיא אומרת כן תייצגו אבל באופן חלקי, זה לא רציני". על חוק הגיוס: "החרדים צריכים להבין שנפל דבר בישראל", הוסיף

בווידאו: הפגנת חרדים בירושלים נגד גיוס. 11.04.24/צילום: רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.

המשנה ליועמ"שית, ד"ר גיל לימון, שיגר היום (רביעי) מכתב למזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס בו ציין שהממשלה רשאית לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ רק לעמדתה שלה ולא לשאר משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, כגון משרד החינוך והביטחון. ח"כ משה סעדה (הליכוד) התראיין הערב אצל בן כספית ואריה אלדד ב-103fm והתייחס לדברים.

"היועמ"שית בעצמה סברה שצריך לאפשר לממשלה בנושא הזה לייצג את עצמה", אמר סעדה בפתח השיחה. "אחרי שכבר אישרה את זה, וזו לא פעם ראשונה, היא אומרת שיש היתר רק לזה. עם זאת, הממשלה והיא חושבות אחרת. לבסוף, העניין יגיע לפתחו של בג"ץ ומקובל עלינו שהוא יהיה הפוסק האחרון בנושא הזה. כשהיא אומרת כן תייצגו אבל באופן חלקי, זה לא רציני", הוסיף. "זו פסאדה שכאילו היא נתנה לממשלה לייצג את עצמה, אבל בתוך עורך הדין שלנו היא שמה שומר מטעמה. זה לא יעבור בג"ץ", סבר.

משה סעדה, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
משה סעדה, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023/פלאש 90, אריק מרמור

"לפני כמה חודשים כתבתי מכתב לראש הממשלה שכרגע המצב השתנה, ושעם ישראל חייב שכולם יישאו תחת העול. זו חובה ערכית שלנו ושל החרדים", הדגיש את החשיבות של חוק הגיוס. "זה לא רק חרדים שלא מתגייסים, יש עשרה אחוז מהציבור שלא מתגייס כי לא בא לו. החרדים צריכים להבין שנפל דבר בישראל, הילדים שלי ושלכם לא יכולים לשאת לבד את האלונקה. ברור לי שחל שינוי, זה ברור גם להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully