וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: הניסיון לעקוף את עמדתי בבג"ץ הגיוס הוא המשך הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 13:38

במכתב חריף ששלח, תקף המשנה ליועמ"שית לימון את הניסיון לכאורה של הממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס גם למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר, כדוגמת החינוך והביטחון, שאסור לפי חוק. "ניסיון להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולפגוע באפשרותו לשמור על שלטון החוק"

בווידאו: הפגנת חרדים בירושלים נגד גיוס. 11.04.24/צילום: רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.

סערת חוק הגיוס: המשנה ליועמ"שית, ד"ר גיל לימון, שיגר היום (רביעי) מכתב חריף אל מזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס בו נכתב כי הממשלה רשאית לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ רק לעמדתה שלה ולא לשאר משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, כגון משרד החינוך והביטחון. זאת, תוך שטען כי הניסיון לכאורה אסור לפי דין ומהווה את המשך הרפורמה המשפטית.

"בפעולה זו יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה, לעקוף אותו ולפגוע באפשרותו לשמור על אינטרס הציבור ועל שלטון החוק", נכתב בדברים שכתב לימון על דעת היועמ"שית גלי בהרב מיארה.

המכתב יצא דקות אחדות לאחר שהיועמ"שית הגישה תצהיר משלים לבג"ץ לעמדת משרד החינוך והביטחון בנושא גיוס החרדים, בו טענה כי מערכת הביטחון נערכת לגיוס מיידי של תלמידי הישיבות החרדיים. ביחס לטענתו של לימון, זה מציין כי הממשלה ניסתה לעשות מחטף ולקבל ייצוג פרטי גם למשרדים הנוגעים לסוגית הגיוס וזאת תוך כדי הנכסת הנושא דקות ספורות לפני כינוסה של ישיבת הממשלה - בלי שהיה ליועמ"שית זמן להעיר כי מדובר בהחלטה המנוגדת לדין.

הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024. רויטרס
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024/רויטרס

מטרת התצהיר המשלים שהוגש מטעם היועמ"שית הייתה לעדכן את בג"ץ בפעולות המעשיות בהן נוקטת הממשלה על מנת לקדם את גיוס החרדים. "עבודת המטה נמשכת גם בימים האלה במורה לגבש תוכנות פעולה ופעולות על ידי הגופים הרלוונטיים בצה"ל ובמערכת הביטחון למימוש גיוס חרדים בטווח הזמן המיידי ופעולות שתשפענה גם על גיוס בטווחים ארוכים יותר", נכתב בתצהיר.

הדיון בבג"ץ הגיוס אמור להתקיים בתחילת חודש יוני הבא בפני הרכב מורחב של תשעה שופטים. העתירות בנושא גיוס החרדים הוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון, אחים לנשק, איילת השחר סיידוף ועוד 239 עותרים נוספים, פורום איילון והתנועה הדמוקרטית האזרחית. לעתירה זו צורף איחוד הישיבות בארץ ישראל כמשיב לצד הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully