וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר צה"ל: שני לוחמי המילואים נהרגו מירי כוחותינו

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 19:46

בתחקיר שנערך באוגדה 99 עולה כי אחד מהטנקים פרס זחל והכוח יצא כדי לטפל בתקלה. הלוחמים זיהו תנועה במבנה שנמצא מחוץ לגבולות הגזרה שלהם וירו לעברו פגז, מבלי לדעת שמדובר בכוח צה"ל. מחבלים ששמעו את ההתרחשות, פתחו באש משלהם שפצעה לוחם נוסף

צה"ל ממשיך להשמיד את תשתיות תת-הקרקע ברצועת עזה; שתי מנהרות טרור הושמדו במרחב בית חאנון/דובר צה"ל

מתחקיר אוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם אודות האירוע בו נהרגו רס"ר קאלקידן מהרי ורס"ר עידו אביב, עולה כי מדובר בירי כוחותינו על כוחותינו.
בתחקיר עולה כי אחד הטנקים מחטיבת 769 פרס זחל. הטנק יצא מהמגנן (מקום נסתר ומוגן) בו הסתתר והלוחמים שבטנק יצאו כדי לתקן את התקלה בטנק. צוות הטנק זיהה תזוזה במבנה שנמצא מחוץ לגבולות הגזרה שלו, ופתח לעברו באש מבלי לדעת שהתזוזה נגרמה מכוח צה"ל ששהה במבנה. פגז שירה הצוות פגע במבנה והרג את הלוחמים. מחבלים שזיהו את ההתרחשות פתחו באש טילי נ"ט ופצמ"רים לעבר המבנה והצליחו לפגוע בלוחם מהכוח ולפצוע אותו. התחקיר קובע כי הכוח ירה לעבר המבנה שנמצא מחוץ לגזרתו.

רס"ר (במיל') קאלקידן מהרי, רס"ר (במיל') עידו אביב. דובר צה"ל
נפלו בשל טעות בזיהוי, וחריגה של כוח מגבולות הגזרה שלו. רס"ר (במיל') קאלקידן מהרי ורס"ר (במיל') עידו אביב/דובר צה"ל

צה"ל החל לרדד את כוחות המילואים בהגנה המרחבית בפיקוד המרכז ופיקוד הדרום. בצה"ל הסבירו את התהליך בשל העומס על חיילי המילואים שחלקם נדרש לחזור לעבודה ולמשפחותיהם. בצה"ל הדגישו כי עדיין יישארו בפיקוד המרכז תוספת של כאלף חיילי מילואים למשימות הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully