וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו אביב בן ה-28 נפל בקרב ברצועה: "היה ילד שחי את הים"

עודכן לאחרונה: 29.4.2024 / 21:20

מלבד קרוביו, הותיר אחריו עידו, לוחם באוגדה 99, את קהילת הגולשים שהיה חלק בלתי נפרד ממנה. "לימד אלפי ילדים לגלוש, וכל אחד מהם התאהב בו", ספדו לו. בת זוגו סיפרה כי השניים שוחחו על חתונה, ואביו סיפר על ההחלטה הקשה לתרום את איבריו: "זה מה שהוא היה רוצה"

צה"ל ממשיך להשמיד את תשתיות תת-הקרקע ברצועת עזה; שתי מנהרות טרור הושמדו במרחב בית חאנון/דובר צה"ל

עידו אביב בן ה-28 לוחם אוגדה 99 מאזור הקריות, נפל אתמול במהלך פעילות צה"ל ברצועת עזה, כך הותר לפרסום הערב (שני). בנופלו, הותיר אחריו בת זוג, דשה בת ה-28, הורים ושני אחים קטנים. בהסכמת משפחתו, איבריו נתרמו.

"הוא היה בראש ובראשונה ילד שחי את הים, כל החיים שלו הסתובבו סביבו", סיפר לוואלה אביו, מרק."מלבד מניהול במועדון גלישה, הוא היה גולש בכל מקום אפשרי, בכל עונה, על כל ציוד אפשרי. "ב-7 באוקטובר הוא הגיע לכאן מהדירה בקריות, אמרנו לו שיחכה עד מחר בבוקר, אבל הוא לא היה מוכן. הוא ואחיו היו במילואים בסיירת שיריון. הוא עלה צפונה, אחיו ניב ירד דרומה. כשהם שוחררו ניב יצא לטיול במזרח ועידו נשאר, כי אמר שלא ייצא עד שהעניינים יירגעו פה".

"ניסינו לשכנע אותו והוא לא הסכים", הוסיף אביו. "בשבת בלילה הודיעו לו שביום ראשון הוא צריך להתייצב בשטח הכינוס. אנחנו לקחנו אותו לשם. התקשורת האחרונה שלנו איתו היתה אתמול בסביבות 17:00. הוא כהרגלו שלח לי רשימה של ציוד שצריך עבור החבר'ה. ב-21:00 דפקו לנו בדלת עם הבשורה".

עידו אביב, הרוג במלחמת חרבות ברזל, אפריל 2024. באדיבות המשפחה
"אמר שלא ייצא עד שהעניינים יירגעו". עידו אביב/באדיבות המשפחה

"התקשרו בלילה מהדסה, ונתנו את הסכמתנו", סיפר אביו על ההסכמה לתרום את איברי בנו, והוסיף בבכי: "זה מה שהוא היה רוצה. זו גם מעין סגירת מעגל חייו. הוא בעצם ירושלמי, שנולד כששנינו היינו סטודנטים ולמדנו בהר הצופים, והלילה הוא שב להר הצופים".

"למדנו יחד בבית הספר התיכון בכרמיאל", סיפרה בת זוגו של עידו מזה שש שנים, דשה ליושקביץ בת ה-28. "נהינו זוג רשמי בויטנאם, בטיול של אחרי הצבא, טיילנו יחד חצי שנה. הוא היה בן אדם יחיד במינו, אין מי שפגש אותו ולא התאהב. דיברנו כבר על חתונה, והוא כל כך רצה ילדים. הוא אהב אותי בכל לבו, הוא היה הגבר שלי ואני אוהבת אותו ואוהב אותו כל ימי חיי, לנצח. הוא היה חזק ואני יודעת שהוא הלך כשהוא חד ועירני. זה פשוט לא היה בידיים שלו".

מלבד בני משפחתו, השאיר אחריו עידו גם קהילת גולשים שלמה שהיה חלק בלתי נפרד ממנה. במשך השנים היה אחד ממדריכי הגלישה המובילים במרכז הגלישה "סרף סייקל" בקריית ים, שם הדריך מאות מילדי העיר והיה דמות ידועה בקרבם.

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
עידו אביב. באדיבות המשפחה
מדריך הגלישה שכל הילדים הכירו ואהבו. עידו אביב/באדיבות המשפחה
רס"ר (במיל') עידו אביב. דובר צה"ל
"ניסינו לשדל אותו לא להסכים להתגייס לצו 8, הוא לא הסכים". עידו אביב/דובר צה"ל
ההתכתבות האחרונה של עידו אביב עם בת זוגו. באדיבות המשפחה
"מה איתך חיים שלי?". ההתכתבות האחרונה של עידו עם בת זוגו דשה/באדיבות המשפחה

בהודעה משלה פרסמה קהילת הגולשים כי היא "אבלה והמומה על ההודעה על נפילתו בטרם עת. עידו אביב שלנו, חבר יקר ועמוד התווך במועדון שלנו. עדיין לא מעכלים, הכאב הוא עצום".

"הוא בכלל לא היה אמור להיות שם", סיפר גם גיל הורביץ, מנהל מועדון הגלישה "סרף סייקל" בו עבר עידו, "מה-7 באוקטובר הוא היה במילואים בסיור של חטיבה 7, היה הרבה בפינוי של פצועים, ממה שהצלחתי לחלץ ממנו שמעתי שהוא ראה הרבה דברים קשים. לפני כחודש הוא שוחרר, אחרי ארבעה חודשי מילואים, כשבשבוע שעבר שוב קיבל צו 8. ניסיתי לשדל אותו להגיד שהוא לא יכול, שיש תוכניות, אבל הוא אמר 'אני חייב ללכת. מתי שאני הולך יש שקט'. קשה לדבר עליו בלשון עבר ובכלל. הוא היה עולם ומלואו. עבד פה שנים. היה מדריך מקסים, אדם חיובי. לימד אלפי ילדים לגלוש וכל מי שהוא לימד התאהב בו".

גם ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, ספד לו בפוסט שפרסם בפייסבוק. "עידו הגולש, עידו החייכן, עידו המדריך הנערץ - נהרג בעזה", כתב. "אני משתתף בצערם של חברי המועדון, שהוא כמו משפחה עבורם, ומחבק את חבריו ומשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully