וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פעולה ברפיח: צה"ל בחילופי אוגדות ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 15:04

אוגדה 162 תעזוב את שטח רצועת עזה לצורך הכנות למשימות המשך ברפיח, ומי שתחליף אותה תהיה אוגדה 99, בפיקודו של תא"ל ברק חירם שסוגיית מעורבותו בלחימה ב-7 באוקטובר טרם הוכרעה על ידי הרמטכ"ל. בצה"ל מעריכים - חמאס יהפוך את הציר ההומנטרי ליעד לתקיפות

פעילות אוגדה 162 ברצועת עזה, 25 באפריל 2024/דובר צה"ל

כחלק מההכנות לכניסה לרפיח, אוגדה 162 יוצאת מרצועת עזה ואוגדה 99 נכנסת במקומה. היום יערכו חילופי הכוחות בין אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן, לאוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם שסוגיית מעורבותו בלחימה ב-7 באוקטובר טרם הוכרעה על ידי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. הרמטכ"ל נפגש היום (חמישי) עם קבינט המלחמה, שם דן איתם על התוכניות המבצעיות לרפיח.

בצה"ל משבחים את הפעילות של אוגדה 162 בשלושת החודשים האחרונים וציינו כי לאוגדה הישגים מבצעיים רבים, במיוחד באזור מרכז רצועת עזה וצפון הרצועה. כמה מהם היו חמישה מבצעים חטיבתיים, 1500 תקיפות אוויריות וכ-1000 מחבלים שחוסלו במרחב, על פי נתוני צה"ל. האוגדה ביצעה כ-183 תקיפות אוויריות נגד יעדי טרור מאז יום שני. אמש, הסתיים המבצע האחרון שלהם.

אוגדה 162 יוצאת כעת מרצועת עזה ונערכת תחת נוהל קרב למשימות ההמשך ברצועה בדגש על רפיח. פיקוד הדרום ומתאם פעולות הממשלה בשטחים מקדמים העברת אוכלוסיה לעיר אוהלים במרחב המואסי לקראת התמרון של צה"ל ברפיח. הערכה בצה"ל כי שכבר בשלב הראשון יעברו מרפיח עשרות אלפים ולאחר מכן מאות אלפים נוספים.

תת אלוף איציק כהן, מפקד אוגדה 162. דובר צה"ל
עוזב את רצועת עזה לקראת הכנות לרפיח. תת אלוף איציק כהן, מפקד אוגדה 162/דובר צה"ל
תיעוד: אוגדה 162 במרחב מסדרון מרכז הרצועה - רגע לפני היציאה מעזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 בעזה/דובר צה"ל

צה"ל גם השלים את הקמתו של ציר הומניטרי החוצה את עזה ממערב למזרח, אורך הנסיעה בציר נאמד ב-6 דקות. 20 ק"מ של מנהרות חמאס שהיו תחת הציר הושמדו על ידי כוחות הנדסה. צה"ל גם ערך פעולות הנדסיות עם צבא ארה"ב להשלמת המזח הימי, וכן תרגל איתו העברת ציוד הומניטרי. על פי הערכה, העברת ציוד הומניטרי דרך המזח תתחיל כבר בחודש מאי.

חמאס שיגר פצמ"רים לעבר כוח צה"ל בעת שערך סיור הומניטרי על רצועת החוף בימים האחרונים. חלק מהחיילים נפצעו. בצה"ל מעריכים כי חמאס יתבייט על המזח הימי של ארה"ב ועל הציר המוביל אליו ויהפוך אותו ליעד לתקיפה.



.

תיעוד: אוגדה 162 במרחב מסדרון מרכז הרצועה - רגע לפני היציאה מעזה. דובר צה"ל
חמאס שיגר פצמ"רים לעבר כוח צה"ל בעת שערך סיור הומניטרי על רצועת החוף. חלק מהחיילים נפצעו. פעילות אוגדה 162 בעזה/דובר צה"ל
תיעוד: אוגדה 162 במרחב מסדרון מרכז הרצועה - רגע לפני היציאה מעזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 162 בעזה/דובר צה"ל

טנקים מגדוד 53 תקפו בימים האחרונים מבנה בשטח סוריה שהיה אמור להיות מפורז. הכוחות גם ממשיכים את המאמצים לתקיפת בכירי חיזבאללה בדרום לבנון. צה"ל יערוך שינויים שתפקידם לדייק את ההתרעות מפני חדירת כלי טיס לא מאוישים ורחפנים. כמו כן, הדגישו גורמים כי צה"ל מגדיל את מרחבי ההרתעה כדי להקטין את הסיכון לאזרחים.

בצה"ל החליטו על חלוקת אחריות מחודשת בין כוחות היבשה לחיל האוויר בנוגע להתמודדות עם איום הכטב"מים של חיזבאללה. כאמור, צה"ל עד כה לא מצליח להתמודד באפקטיביות גבוהה מול איום כטב"מים קצרי טווח שממריאים מהקרקע ותוך זמן קצר מתפוצצים בעורף הישראלי.

תיעוד: אוגדה 162 במרחב מסדרון מרכז הרצועה - רגע לפני היציאה מעזה. דובר צה"ל
בצה"ל נערכים למשט טורקי לעזה שמוגדר כ"פרובוקציה תקשורתית" על ידי גורמי ביטחון/דובר צה"ל

בניגוד לדיווחים, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס לא הודיע לרמטכ"ל בערב החג על סיום תפקידו אלא ביקש זאת מהרמטכ"ל יותר מחודש לפני כן. האלוף פוקס מקבל שבחים מראשי מערכת הביטחון על פועלו במלחמה נגד הטרור.

בצה"ל נערכים למשט טורקי לעבר רצועת עזה שמוגדר על ידי גורמי ביטחון כ"פרובוקציה תקשורתית". ברקע יש פעילות מדינית בנושא. כמוכן, כבר בשלב הזה מאפשרים בישראל להעביר סיוע הומניטארי בהצנחה מהים, או דרך המעברים תחת בידוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully