וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לצד ברק חירם: "פעל כמו שמצופה מקצין בכיר, רוצים שיהיה עם עו"ד צמוד?"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 23:11

בריאיון לוואלה! התייחס שר הביטחון לשעבר לביקורת על מועמדות תא"ל חירם למזכירו הצבאי של רה"מ, עקב אירועים שנויים במחלוקת עליהם פיקד במהלך המלחמה. את התנהלות הממשלה מול האיום הצפוני כינה "הפקרות מוחלטת", כשעל נתניהו טען: "לא איבד את המיומנות לעשות סיבובים"

ליברמן: בלי כניסה קרקעית ללבנון לא נוכל להבטיח את שלום תושבי הצפון/ערוץ הכנסת

"אם היה מתנהל אחרת, היה ניתן למנוע את זוועות ה-7 באוקטובר": כך, טען חבר הכנסת אביגדור ליברמן בהתייחס למפקד אוגדת עזה אבי רוזנפלד, ותוך השוואה לפעילותו של תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, ב-7 באוקטובר. זאת, בראיון ייחודי לוואלה!.

"אני מכיר את חירם הרבה לפני שהפך לתת אלוף, גם כשר הביטחון, ומאוד מעריך אותו", אמר בראיון לוואלה! על חירם, שבחודש יולי האחרון הוחלט על מינויו למפקד הבא של אוגדת עזה, מינוי שעומד כעת בסימן שאלה בשל האירוע החריג שהתקיים עם פרוץ המלחמה בהנחייתו - במהלכו הופגז בית בו שהו בני ערובה, ו-12 אזרחים ישראלים מצאו את מותם.

"הוא פעל כמו שמצופה מקצין בכיר. לא צמוד לספר הנהלים. פועל בהתאם לנסיבות לוקח יוזמה ואחריות. אם כך היה מתנהל מפקד אוגדת עזה באותו לילה, כשהיו התרעות ותצפיות, אם לא היה מחכה לפקודות מלמעלה והיה מציב כוחות, מכריז על כוננות ומעיר את כולם - היה אפשר למנוע את הזוועות של ה-7 באוקטובר", הוסיף.

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד בהערכת מצב עם כוחות צה"ל בשטח. דובר צה"ל
"אם לא היה מחכה לפקודות מלמעלה - היה אפשר למנוע את הזוועות". רוזנפלד/דובר צה"ל

"מי שאחראי על המחדל, יצא ללא שריטה"

"כולם הפכו לבירוקרטים וצמודים לפקודות והוראות, ללא יוזמה או לקיחת סיכונים ואחריות", הוסיף ליברמן על חירם, שהערה פיקודית נרשמה לו הבוקר על ידי מפקד פיקוד דרום פינקלמן, בשל אירוע בו פעל ללא אישור - והחליט על פיצוץ אוניברסיטה ברצועה, שמתחתיה נבנתה מערכת תת קרקעית. "הכול ממוסמך. מה רוצים, שכל המפקדים יהיו עם עורך דין צמוד? מכל האחראים על המחדל הזה אפילו אחד לא קיבל הערה פיקודית, אז דווקא אותו?".

"אם אריק שרון היה בירוקרט ביום הכיפורים והיה מקשיב אך ורק לפקודות והוראות מלמעלה - לא היינו קיימים. אז, ביום הכיפורים, הוא לא בדיוק ציית לפקודות והוראות, לקח יוזמה, סיכון ואחריות. לכן שרדנו", קבע השר. "במקרה של חירם, משדרים מסר הפוך. מי שאחראי על המחדל - יצא ללא שריטה. מי שנלחם ועשה משהו, פעל ולא חיכה להוראות מלמעלה, ננזף. מרתיעים מפקדים מלקחת יוזמה".

עוד בוואלה!

נתניהו בוחן את מועמדותו של ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי

לכתבה המלאה
ברק חירם, מח"ט גולני הנכנס. דובר צה"ל
"פעל כמו שמצופה מקצין בכיר, רוצים שיהיה עם עו"ד צמוד?". חירם/דובר צה"ל

אם היית שר ביטחון והאמריקניים היו מתקשרים אלייך כדי שתסביר מדוע הפצצת את האוניברסיטה האסלאמית ברצועה, מה היית אומר?

"היה יסוד להניח שיש שם מחבלים, ואגב היו", ענה ליברמן לשאלת וואלה!. "אין שם סטודנטים. סיכוי סביר שיש שם מנהרות, ופעלנו בהתאם להיגיון צבאי ביטחוני. גם צבא ארצות הברית - היה פועל בדיוק ככה".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"מה שקורה בצפון - זו הפקרות מוחלטת". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

ומה בגזרת הצפון?

"מה שקורה שם זו הפקרות מוחלטת", קבע ליברמן. "שחיקה של הרתעה ישראלית עד לאפס. הירי גם בשעות האחרונות, תגובה דרדל'ה. התפיסה התבוסתנית שהביאה אותנו ל-7 באוקטובר בדרום - היא זו שיש עכשיו בצפון. תורת הלחימה של צה"ל קודם כל תעביר לחימה לשטח האויב. דבר ראשון, תפוס רצועה", טען.

"אני מסתכל על כל ההתנהלות של המזח בעזה עם האמריקניים, ברור שמי שעומד מאחורי כל זה - אלו הם האמירתיים. ברור שהם מתואמים 100% עם חמאס. מרוב שגלנט מאיים על לבנון, נסראללה עייף מלצחוק על האיומים של גלנט. כמו שביבי מאיים לכבוש את רפיח - הוא משקר במצח נחושה. נשארנו עם צוותי קרב חטיבתיים ברצועת עזה? חמש חטיבות? בשיא - היינו עם עשרים. אי אפשר לכבוש את רפיח כשאוגדה אחת עוסקת בביתור, ועוד אוגדה בחאן יונס שעוד לא סיימנו. כיבוש רפיח? כל בר דעת יודע שזה סיפורי סבתא. צריך להביא כוחות אחרים. היערכות אחרת".

"התבוסתנות מול חיזבאללה והח'ותים - מכווצים את שטח ישראל מגדרה לחדרה"

לסיכום הראיון, התייחס לנתניהו, כשטען כי זה "עושה סיבוב על רפיח כמו שעשה סיבוב על ברק חירם כשראיין אותו למזכיר צבאי. הוא מוכיח מיומנות לפיה לא איבד את היכולת 'לעשות סיבובים', שלושה ביום אחד - הסיפור של סלאח אל ערורי בלבנון, שהוציאו כאילו שישראל לוקחת אחריות, ברק חירם, וכן סיבוב על רפיח. בשדה הקרב, התבוסתנות מול חיזבאללה והח'ותים מכווצים את שטח ישראל מגדרה לחדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully