וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוחן את מועמדותו של ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 16:41

הריאיון של חירם מתנהל בצל הסערה בה עמד בחודשים האחרונים, לאחר שהורה להפגיז בית בבארי בו בני ערובה - אירוע בו מצאו את מותם 12 אזרחים. גורמים בסביבת רה"מ אישרו כי מועמדותו של חירם נבחנת, אולם הוסיפו כי לפי ההערכה "המינוי לא ייצא לפועל"

אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
בצל הסערה: נבחנת מועמדות ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי של נתניהו/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את מועמדותו של תא"ל ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי. חירם היה צפוי להיכנס לתפקיד מפקד אוגדת עזה בחודשים הקרובים, אך לפי מקורות ביטחוניים קיים סיכוי נמוך שהוא יכנס לתפקיד על רקע אירועי המלחמה והבדיקות בעניינו. במקביל, בוחן נתניהו מועמדים לתפקיד בדרגת אלוף, אך הרמטכ"ל הוא זה שמאשר את המועמדים לדיון שיבוצים לתפקיד המזכיר הצבאי.

התנהלותו של מפקד אוגדה 99, תא"ל חירם, עם פרוץ המלחמה - גררה ביקורת כבדה. זאת, לאחר שהורה להפגיז בית ובו בני ערובה בבארי, אירוע בו מצאו את מותם 12 אזרחים.

עוד דווח ב-N12 כי נתניהו ראיין לתפקיד גם את האלוף דוד זיני, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי. אולם, לפי ההערכות גם זיני לא ימונה לתפקיד, ונתניהו ימשיך לחפש אחר מועמדים אחרים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אנו לא מפרטים על תהליכי מינוי ואיוש בצה"ל".

הבוקר, רשם מפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן הערה פיקודית לחירם. זאת, בעקבות אירוע שהתרחש ברצועה לפני כחודש וחצי, אז אישר חירם לפוצץ אוניברסיטה שמתחתיה נבנתה מערכת תת קרקעית. זאת, בעוד שמבדיקת האירוע עלה כי לא ניתן לכך אישור מהדרגים הבכירים בצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully