וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ניכנס לרפיח למרות הלחצים, אם ניכנע בעזה - נפסיד את כל המערכה"

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 16:20

בפגישה עם נציגי "פורום הגבורה" של המשפחות השכולות, אמר ראש הממשלה כי "אי אפשר להסיר את האיום מדרום בלי כניסה לרפיח, לא נפסיק את הלחימה". על הסיכוי לצווי מעצר לבכירים ישראלים: "בית הדין בהאג קם כדי לומר 'לעולם לא עוד', עכשיו הוא עוזר למי שרוצה בהשמדתנו"

ראש הממשלה נתניהו: "ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה"/איתי בית-און /לע"מ

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום (שלישי) ללחצים הבינלאומיים על ישראל בנוגע למלחמה בעזה, בדגש על המבצע הקרוב ברפיח. לדבריו, מבצע שכזה הוא הכרחי, שכן בלעדיו אין אפשרות למגר לחלוטין את האיום על דרום הארץ.

"ארה"ב לא רצו שניכנס לעזה, ולא רצו שניכנס לחאן יונס - ונכנסנו. אני הודף את הלחצים שלהם", אמר נתניהו בפגישה עם נציגי "פורום הגבורה" של המשפחות השכולות, "לא ניתן להשלים את הסרת האיום מדרום ללא כניסה לרפיח. אין אפשרות כזו". ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, שנכח בפגישה, הוסיף כי "ראש הממשלה דוחה כל תכתיב אמריקני".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נואם במדיסון, ויסקונסין, 8 באפריל 2024. רויטרס
"אנחנו דוחים כל תכתיב אמריקני". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס
העיר רפיח ברצועת עזה, אפריל 2024. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
"רק מבצע שם יוכל להסיר את האיום". העיר רפיח ברצועת עזה/פלאש 90, Abed Rahim Khatib
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 28 באפריל 2024. דובר צה"ל
"אי אפשר לעצור באמצע". כוחות צה"ל ברצועת עזה, השבוע/דובר צה"ל

במהלך הפגישה התייחס נתניהו גם לעסקת החטופים, ולמה שכתב בספרו הראשון בנוגע למלחמה בטרור. "התייחסתי בספר לשאלה, מה קורה אם טרוריסטים חוטפים בן של מנהיג או של ראש ממשלה. עניתי שהוא חייב להעביר את החלטה למישהו אחר, שלא נוגע בדבר. אנחנו רוצים להחזיר את החטופים, אבל צריך לנהל את זה באחריות ובמנהיגות ולא ממבט אישי".

בדבריו קשר ראש הממשלה בין האיומים השונים על ישראל, בכל הגזרות, והדגיש כי את כולם מכוון המשטר בטהראן. "יש לנו שבע חזיתות: החות'ים בתימן, חיזבאללה, איראן, המילציות בסוריה, המיליציות בעיראק, חמאס בדרום ומחבלים באיו"ש. בראש התמנון עומדת איראן. אם ניכנע בקרב בעזה, נפסיד את כל המערכה. אין לנו שום אפשרות לעצור באמצע, ואני נחוש - לא תהיה הפסקת לחימה".

עוד בוואלה!

ספין או חשש אמיתי? כל מה שצריך לדעת על סערת בית הדין הפלילי בהאג

לכתבה המלאה
השופטים בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס
"לא צריכים את אישורם בשביל להגן על עצמנו". אולם בית הדין הבינלאומי בהאג/רויטרס

בפגישה עלה גם התרחיש של צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירים ישראלים מטעם בית הדין הבינלאומי בהאג. תסריט זה גרם לראש הממשלה לתקוף במילים קשות את בית הדין. "העולם הקים לאחר השואה את בית הדין בשביל לומר 'לעולם לא עוד'. בפועל, הם מנסים לסייע לאלו שפועלים להשמדת ישראל. לא יהיה. אין לנו מדינה אחרת, לא ניתן שישמידו אותנו. לעולם לא יהיה עוד. אנחנו צריכים אישור בשביל להגן על עצמנו? כל חייל צריך אישור מבית הדין כדי לפעול? בית הדין בהאג בא כעת להילחם בנו. יש פה מערך עולמי של אנטישמיות - לעולם לא עוד, זה כעת, זה עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully