וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מ-40 חטופים, נסיגה חלקית מהרצועה: זו ההצעה המסתמנת לחמאס

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 11:34

השלב הראשון של הפסקת האש אמור להימשך 40 ימים, ותמורת החטופים הישראלים עשויים להשתחרר אלפי אסירים פלסטינים. בהמשך, במקום הכרזה על סיום המלחמה כפי שדרש חמאס, הוא יסתפק ב"שקט ממושך". אלו הפרטים המסתמנים של עסקת התיווך שטרם אושרה בידי ישראל או חמאס

תקיפות תשתיות טרור של חמאס ברצועת עזה/דובר צה"ל

ישראל ממתינה לתשובת חמאס על הצעת התיווך לעסקת החטופים, שלפי דיווחים אמורה להימסר מחר (רביעי) בערב, כשברקע היא ממשיכה לאיים בפעולה ברפיח אם השיחות יקרסו. בינתיים, פורסמו חלקים מהמתווה, שאותו תיארו שרי החוץ של ארצות הברית ובריטניה כהצעה "נדיבה ביותר" לחמאס, תוך שהם דוחקים בארגון הטרור הפלסטיני לקבל אותו.

השלב הראשון של העסקה, שאותה גיבשה מצרים, אמור לכלול 40 ימים של הפסקת אש תמורת שחרורם של פחות מ-40 חטופים ישראלים שבידי חמאס.

יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
הצעה "נדיבה ביותר" לחמאס. סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

בתמורה, לפי שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון, עשויים להשתחרר אלפי אסירים פלסטינים. לא ברור אם הוא המספר שנקב אמור להיות התמורה הסופית גם ליתר החטופים המוחזקים בעזה, הכוללים חיילים.

ביום שבת פורסם בוואלה כי ההצעה אף כללה הסכמה ישראלית לוויתורים משמעותיים נוספים, ובהם נכונות לדון על "השבת השקט המתמשך" לרצועת עזה אחרי יישום השלב הראשון וההומניטארי של העסקה.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון. רויטרס
שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון/רויטרס

בנוסף לכך, ההצעה החדשה כוללת מענה לדרישות בסיסיות של חמאס כמו נכונות לחזרת העקורים הפלסטינים באופן מלא לבתיהם, יציאה של צה"ל מהמסדרון שחוצה את הרצועה ונכונות להפסקת אש קבועה כחלק מיישום השלב השני של ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully