וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע אפשרות לעסקת חטופים או פעולה ברפיח: נתניהו ובן גביר ייפגשו היום

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 9:36

במקביל, סמוטריץ' יכנס את חברי סיעתו לישיבה סגורה - שבסיומה ימסור הצהרה לתקשורת. סמוטריץ' ובן גביר השמיעו בימים האחרונים את עמדתם נגד "עסקה מופקרת" כלשונם, והמשיכו לדרוש את הפעולה ברפיח. גורם מדיני: ישראל תוציא משלחת לקהיר רק אחרי שתתקבל תשובת חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ייפגשו היום (שלישי) בשעות הצהריים - זאת ברקע האפשרות המסתמנת להגעה לעסקה לשחרור החטופים שמוחזקים על ידי חמאס בעזה, מאז מתקפת ה-7 באוקטובר, או תמרון של צה"ל ברפיח. בן גביר יגיע לפגישה למרות השבר בצלעות ממנו סובל מאז התאונה ביום שישי, ובסביבתו אמרו כי הוא "מבין את החשיבות ולכן עושה מאמץ".

גם יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יכנס בצהריים את חברי הסיעה לישיבה סגורה שבסיומה ימסור הצהרה לתקשורת. סמוטריץ' ובן גביר השמיעו בימים האחרונים את עמדתם נגד "עסקה מופקרת" כלשונם, והמשיכו לדרוש את הפעולה ברפיח. סמוטריץ' אמר אתמול באירוע מימונה בתל אביב: "אנחנו קוראים לראש הממשלה להורות על כניסה לרפיח עכשיו ושולחים חיזוק לחיילי צה"ל ותפילה להשבת החטופים". בתוך כך, גורם מדיני אמר כי ישראל תוציא משלחת לקהיר רק אחרי שתתקבל תשובת חמאס.

נתניהו, בן גביר בפתח פגישתם במצודת זאב בתל אביב 7 בנובמבר 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
בין תמרון ברפיח לבין עסקת חטופים, ניצב ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, מערכת וואלה!

המערכת הפוליטית גועשת בימים האחרונים - ובמוקד בין תמרון ברפיח לבין עסקת חטופים, ניצב ראש הממשלה נתניהו. ביום ראשון האחרון, הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי אישר תוכניות המשך למלחמה ברפיח בפגישה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, וכלל מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד. במקביל, נמשכת ההמתנה לתשובת חמאס להצעה הישראלית למתווה עסקה.

גורמים במערכת הפוליטית הגיבו בערב חג פסח השני, לתוכנית המשך הלחימה ברפיח - תוכנית שעלולה להיבלם שוב במסגרת עסקת חטופים. השר סמוטריץ' שלח איום מרומז על פרישה מהממשלה במקרה של בלימת הכניסה לרפיח. "עסקאות תיווך מצריות שסיימו 'סבבים' קודמים כשחמאס חי ובועט ואפשרו לו להתעצם שוב ושוב ולטבוח באזרחי ישראל כמו שלא קרה מאז השואה", כתב.

"הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכנה קיומית מידית למדינת ישראל", טען השר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה", סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לדבריו, "אם תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח באופן מידי לצורך השלמת משימת השמדת החמאס, ולהחזרת הביטחון לתושבי הדרום ולאזרחי ישראל, והשבת כל אחינו ואחיותינו החטופים לביתם - לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום". אחרי ההודעה של סמוטריץ' - בן גביר הצטרף, והעלה מחדש ציוץ "תזכורת" כלשונו שבו כתב בעבר "עסקה מופקרת = פירוק הממשלה".

השר בני גנץ מנגד "השווה והעלה", והציג איום משלו לפרישה מהממשלה במקרה של טרפוד עסקת חטופים. "הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס. השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת 7 באוקטובר, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר", כתב. "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7 באוקטובר ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully