וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי: ההצעה שהוגשה לחמאס - 40 ימי הפוגה ואלפי אסירים שישוחררו

עודכן לאחרונה: 29.4.2024 / 17:32

קמרון חשף את פרטי ההצעה בכינוס הפורום הכלכלי בריאד. "זו הצעה נדיבה מאוד", אמר. מוקדם יותר היום, שר החוץ האמריקני בלינקן התייחס גם הוא להצעה לעסקה ודחק בחמאס להשיב בחיוב, "מקווה שיקבלו את ההחלטה הנכונה"

קרובי חטופים ומפגינים הדליקו כתובת אש באיילון: "חלאס"/עמיר טרקל

שר החוץ של בריטניה דייוויד קמרון אומר שההצעה שהוגשה לחמאס כוללת 40 ימי הפוגה בלחימה תמורת שחרור החטופים. לדבריו, מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקה עשוי להגיע לאלפים. "זו הצעה נדיבה מאוד", אמר היום (שני) קמרון הנמצא בכינוס הפורום הכלכלי בריאד, לצד שרי החוץ של ארצות הברית, צרפת ושל מדינות ערביות.

מוקדם יותר היום, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי חמאס קיבל הצעה ישראלית "נדיבה ביותר" לעסקה לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש. "אני מקווה שחמאס יקבלו את ההחלטה הנכונה", הוסיף. "יש שני מסלולים בהם ניתן להתקדם כרגע", טען השר. "מסלול של מעגל אלימות בלתי פוסק או מסלול של אזור משולב יותר שמתאחד נגד האיום המשותף מאיראן. הדרך הטובה ביותר להביס את איראן וחמאס היא אם לישראל תהיה נורמליזציה עם כל מדינה באזור וכן יממומש החזון של מדינה פלסטינית". אמש, בכיר חמאס התראיין לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP ואמר כי מתווה העסקה הוצג בפניהם וכי "אין מכשולים גדולים לעסקה"

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון. רויטרס
זו הצעה נדיבה מאוד". שר החוץ הבריטי דויד קמרון/רויטרס

על רקע אישור התוכנית הצבאית לכניסה ברפיח והמגעים המתגברים לעסקת חטופים, במסגרתה ישראל תעצור את פעילותה הצבאית ברצועה, שר החוץ בצלאל סמוטריץ' שלח איום על פרישה מהממשלה במקרה של עיכוב נוסף בכניסה הצבאית לרפיח "הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה ומהווה סכנה קיומית למדינת ישראל. לממשלה שתניף דגל לבן אין זכות קיום".

השר בני גנץ "השווה והעלה", והציג איום משלו לפרישה מהממשלה במקרה של טרפוד עסקת חטופים. "הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס. השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת 7 באוקטובר, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר", כתב. "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7 באוקטובר ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה".

ח"כ ליברמן מצידו העביר ביקורת על כל הפוליטקאים שבוחרים לנהל דיון ברשתות החברתיות. "אני מציע לכל הפוליטיקאים להבין את גודל השעה, לקחת פסק זמן ולשתוק", כתב. "כל ההצהרות ופסטיבל הדיבורים לא משרתים אף אחד, חוץ מאת מפלצות האדם מחמאס, שעוקבים באדיקות אחר כל אמירה והצהרה. כפי שחזרתי ואמרתי - לא מנהלים משא ומתן בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully