וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפוליטית גועשת, נתניהו במוקד: מי יפרק את הממשלה?

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 17:56

בצל אישור התכניות על ידי הרמטכ"ל, אמר סמוטריץ' כי ללא מבצע ברפיח "אין לממשלה זכות קיום", גנץ השיב: אין לה זכות קיום אם תמנע עסקה. סער לפיד הצטרפו לביקורת: "על הממשלה לבחור בהחזרת החטופים", וליברמן תקף: "מציע לכולם להבין את גודל השעה ולשתוק" | כל התגובות

שר האוצר סמוטריץ' במסר לנתניהו: "ללא מבצע ברפיח - לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"/ללא קרדיט

עסקה או רפיח: בצל אישור התוכניות לרפיח על ידי הרמטכ"ל, ולצד ההמתנה לתשובת חמאס להצעה הישראלית למתווה עסקה, גורמים במערכת הפוליטית הגיבו היום (ראשון), ערב החג השני, לתוכנית המשל הלחימה ברפיח שאושרה על ידי הרמטכ"ל, תוכנית שעלולה להיבלם שוב במסגרת עסקת חטופים. מימין וממרכז מגבירים את הלחץ על נתניהו, שעומד בטווח.

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלח איום מרומז על פרישה מהממשלה במקרה של בלימת הכניסה לרפיח. "עסקאות תיווך מצריות שסיימו "סבבים" קודמים כשחמאס חי ובועט ואיפשרו לו להתעצם שוב ושוב ולטבוח באזרחי ישראל כמו שלא קרה מאז השואה", כתב. "הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכנה קיומית מיידית למדינת ישראל".

שר האוצר סמוטריץ' במסר לנתניהו: "ללא מבצע ברפיח - לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום". ללא קרדיט, אתר רשמי
"הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה וסכנה קיומית למדינת ישראל". השר בצלאל סמוטריץ'/אתר רשמי, ללא קרדיט

"אם תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח באופן מיידי לצורך השלמת משימת השמדת החמאס, ולהחזרת הביטחון לתושבי הדרום ולאזרחי ישראל, והשבת כל אחינו ואחיותנו החטופים לביתם - לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום". אחרי ההודעה של סמוטריץ' - בן גביר העלה מחדש ציוץ "תזכורת" כלשונו שבו כתב בעבר "עסקה מופקרת=פירוק הממשלה".

השר בני גנץ "השווה והעלה", והציג איום משלו לפרישה מהממשלה במקרה של טרפוד עסקת חטופים. "הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס. השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת 7 באוקטובר, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר", כתב. "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7 באוקטובר ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה".

גנץ: לחטופים אין זמן - על המדינאים לתת דוגמה ולא לפגוע בביטחון ובאינטרסים של ישראל. ללא, מערכת וואלה
"השבת חטופינו חשובה בהרבה מכניסה לרפיח". השר בני גנץ/מערכת וואלה, ללא

אליו הצטרפו גם סער ולפיד עם ביקורת נוקבת כלפי הממשלה. "‏חולשה גוררת חולשה", כתב סער בחשבון ה-X שלו. "מריחת הזמן של קבינט המלחמה הכושל בקבלת ההחלטה להיכנס לרפיח ולציר פילדלפי החלישה גם את עמדת המיקוח של ישראל בנסיונות להגיע למתווה חדש לשחרור חטופים. מחיר העדר ההחלטיות - התבזות. כואב הלב". לפיד כתב: "הממשלה הזו צריכה לבחור: להחזיר את החטופים בחיים, או בן גביר וסמוטריץ', היחסים עם האמריקאים או בן גביר וסמוטריץ', העסקה הסעודית או בן גביר וסמוטריץ', ביטחון ישראל או בן גביר וסמוטריץ'".

ח"כ ליברמן מצידו העביר ביקורת על כל הפוליטקאים שבוחרים לנהל דיון ברשתות החברתיות. "אני מציע לכל הפוליטיקאים להבין את גודל השעה, לקחת פסק זמן ולשתוק", כתב. "כל ההצהרות ופסטיבל הדיבורים לא משרתים אף אחד, חוץ מאת מפלצות האדם מחמאס, שעוקבים באדיקות אחר כל אמירה והצהרה. כפי שחזרתי ואמרתי - לא מנהלים משא ומתן בתקשורת".

"רק כח צבאי לא החזיר את החטופים וכיבוש רפיח שיביא לנצחון המוחלט - זה שקר", כתבה ח"כ רייטן בחשבון ה-X שלה. "ובכל זאת הקואליציה, מהליכוד ועד עוצמה יהודית מתנגדת בכוח לעסקה שתחזיר את החטופים הביתה. ראש הממשלה נתון לסחיטה באיומים על ידי שרים ללא מוסר. אני קוראת לחברי הכנסת בליכוד ובש"ס שמתבצרים בשתיקה - צאו ודברו. שמרו על כבודכם ועל כבודה של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully