וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין עסקה למבצע: הרמטכ"ל אישר תוכניות לרפיח, משלחת חמאס תצא לקהיר

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 15:14

ההיערכות של ישראל וחמאס נעשית ברקע ההצעה החדשה שהעבירה הראשונה למתווכים, בה הביעה נכונות לוויתורים משמעותיים, כמו אפשרות לסיום מלחמה בשלב מאוחר יותר במו"מ. סמוטריץ' ובן גביר שבו לאיים: "אם לא יתקיים המבצע ברפיח לממשלה לא תהיה זכות קיום"

שר האוצר סמוטריץ' במסר לנתניהו: "ללא מבצע ברפיח - לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"/ללא קרדיט

הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר היום (ראשון) תוכניות המשך למלחמה ברפיח בפגישה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, וכלל מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד. בתוך כך, משלחת של חמאס צפויה להגיע מחר לקהיר לשיחות על הפסקת אש, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, שציטטה גורם רשמי בארגון הטרור.

כמו כן, מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם, קיימו היום הערכת מצב בשטח עם הכוחות הלוחמים, במסגרתה דנו בפעילותו הכוחות במרחב ואישרו תכניות מבצעיות להמשך.

ההיערכות של הצדדים נעשית על רקע השיחות בסוף השבוע האחרון בין משלחת המודיעין המצרי לבין צוות המו"מ הישראלי בישראל. בעקבות אותה פגישה, העבירו המצרים לחמאס הצעה חדשה שכללה נכונות ישראלית לוויתורים משמעותיים נוספים, ובהם נכונות לדון על "השבת השקט המתמשך" לרצועת עזה אחרי יישום השלב הראשון וההומניטרי של העסקה, כך לפי בכיר ישראלי שמעורה בפרטים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון אישורי תוכניות להמשך המלחמה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן וכלל מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד, 28 באפריל 2024. דובר צה"ל
אישר את התוכניות למלחמה ברפיח. הלוי בתדריך למפקדי פיקוד הדרום, היום/דובר צה"ל

מדובר בפעם הראשונה בה ישראל מביעה נכונות משתמעת לדון על סיום המלחמה בעזה בשלבים הבאים של המו"מ. "אנחנו מקווים שמה שהצענו מספיק בשביל להכניס את חמאס למו"מ רציני", אמר הבכיר. "הם צריכים להבין שיכול להיות שאם השלב הראשון ייושם ניתן יהיה להתקדם לשלבים הבאים ולהגיע לסיום המלחמה".

הבכיר הישראלי ציין כי ישראל סבורה שחמאס תופס את האיום על פלישה ישראלית לרפיח כאיום אמין - דבר שעשוי לקדם עסקה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
עשן מיתמר מהעיר חאן יונס כפי שנראה ממחנה אוהלים בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 11 בפברואר 2024. רויטרס
ישראל סבורה שחמאס מבין שהאיום על פלישת לרפיח אמין. מחנה אוהלים ברפיח, בפברואר/רויטרס

בעקבות הפרסום על ההתגמשות הנוספת בהצעה החדשה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי אם לא יתקיים המבצע לכיבוש רפיח, "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום".

גם השר לביטחון לאומי התייחס לכך, כשהעלה פוסט ישן שלו בו רשם: "עסקה מופקרת = פירוש הממשלה", ועליו כתב: "תזכורת".

שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבסיס פלמחים. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט בביקור בבסיס פלמחים, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר היום התייחס שר הביטחון יואב גלנט ללחימה בעזה, בשיחה עם לוחמי חיל התותחנים בבסיס פלמחים ליד אשדוד. "בעזה אנו מחויבים לחסל את החמאס וגם להחזיר את החטופים - אנחנו עובדים על שתי המשימות האלה ואני נחוש לבצע את שני הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully