וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: בפני חמאס עומדת הצעה "נדיבה ביותר" - עליו להחליט מהר

עודכן לאחרונה: 29.4.2024 / 16:03

שר החוץ האמריקני אמר כי ארה"ב וסעודיה קרובות להשלמת ההסכמים ביניהן כחלק מעסקת חבילה שכוללת גם נורמליזציה עם ישראל. "נורמליזציה בין סעודיה לישראל תלויה בסיום המלחמה והגעה לנתיב למדינה פלסטינית. ישראל תצטרך לקבל החלטות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב./איתי בית-און, לע"מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (שני) כי חמאס קיבל הצעה ישראלית "נדיבה ביותר" לעסקה לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש. "אני מקווה שחמאס יקבלו את ההחלטה הנכונה", הוסיף.

"יש שני מסלולים בהם ניתן להתקדם כרגע", טען השר. "מסלול של מעגל אלימות בלתי פוסק או מסלול של אזור משולב יותר שמתאחד נגד האיום המשותף מאיראן. הדרך הטובה ביותר להביס את איראן וחמאס היא אם לישראל תהיה נורמליזציה עם כל מדינה באזור וכן יממומש החזון של מדינה פלסטינית".

כמו כן, הוסיף כי ארה"ב וסעודיה קרובות מאוד להשלמת ההסכמים ביניהן. "החלק שחסר עבור נורמליזציה בין סעודיה לישראל הוא סיום המלחמה בעזה ונתיב להגעה למדינה פלסטינית. במידה נשלים את ההסכמים בין ארה"ב לסעודיה השאלות התיאורטיות יהפכו לאמיתיות ויצטרכו להתקבל החלטות (על ידי ישראל)".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב.. איתי בית-און, לשכת העיתונות הממשלתית
בפני חמאס עומדת הצעה "נדיבה ביותר" - עליו להחליט מהר. בלינקן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, איתי בית-און

עוד התייחס בלינקן למחאות נגד ישראל בקמפוסים בארצות הברית וברחבי העולם. "אני מבין את הרגשות, אבל אף אחד לא מדבר על חמאס ועל איך הכל התחיל ב-7 באוקטובר. זה נמחק לחלוטין מהסיפור". כמו כן אמר כי ארה"ב מתנגדת לפעולה ברפיח ללא תכנית "אמינה" להגנה על אזרחים, והוסיף: "לא ראינו עדיין תכנית כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully