וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרטה לזכר השואה בלונדון כוסתה מחשש להשחתתה ע"י פרו פלסטיניים: "מביש"

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 11:25

בקהילה היהודית מחו על הצעד, באמצעותו ביקשה המשטרה בבירה להגן על האנדרטה מפני ההפגנות ההמוניות נגד ישראל. ניצולת שואה: "לראות את זה גורם לך להרגיש שהם המנצחים, המערב חייב להתעורר"

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

אנדרטה לזכר השואה כוסתה אמש (שבת) על ידי המשטרה בלונדון, זאת מחשש שתושחת על ידי פעילים פרו-פלסטיניים. הצעד עורר את כעסם של יהודים רבים, שכינו אותו "מביש".

האנדרטה, שממוקמת בגני ההייד פארק בעיר, כוסתה בברזנט כחול, לאחר ששוטרי המטרופולין נקראו לשמור עליה כדי למנוע את השחתתה מפני מפגינים פרו-פלסטיניים. כבר מתחילת המלחמה בעזה באוקטובר, נאלצת המשטרה העירונית להתמודד עם הפגנות המוניות, שלדעת המתנגדים להן הפכו את הבירה לאזור בו יהודים אינם יכולים להסתובב.

משטרת לונדון "הסתירה" אנדרטה לזכר קורבנות השואה. רויטרס
האנדרטה לזכר השואה שכוסתה, הייד פארק בלונדון אתמול/רויטרס

"לראות את האנדרטה ככה מרגישה כאילו הם המנצחים", אמרה ניצולת שואה. "אנטישמים ומכחישי שואה מנצחים כי אנחנו מפחדים מהם. אני רוצה שהעולם המערבי יעמוד מול האנשים האלה, במקום לברוח, לכסות אנדרטאות ולהתנצל".

ארגונים יהודים פנו למשטרה בדרישה לפעול בתוקף כדי למנוע את המשך צעדות המחאה. "מה הגבול שצריך לחצות כדי שאנשים יבינו שמצעדי השנאה האלה אינם לגיטימיים?", אמר העורך הראשי של ה"ג'ואיש כרוניקל", העיתון המרכזי של יהדות בריטניה.

משטרת לונדון "הסתירה" אנדרטה לזכר קורבנות השואה. רויטרס
האנדרטה לזכר השואה שכוסתה, הייד פארק בלונדון אתמול/רויטרס

בעקבות המחאה הנרחבת נגד ישראל, במדינה חוששים מסערה גם בקמפוסים באוניברסיטאות, בדומה לזו המתרחשת ברחבי ארצות הברית. ביום חמישי האחרון הופרע נאומה של דוברת בית הנבחרים האמריקני לשעבר, ננסי פלוסי, על ידי מפגינים במהלך אירוע של באיגוד אוקספורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully