וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בעקבות דברי הרב הראשי: "נראה אם יסכים שלא ישימו כיפת ברזל בשכונה שלו"

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 10:35

רבים במערכת הפוליטית מתחו ביקורת על דברי הרב יצחק יוסף, שזקף את סיכול המתקפה האיראנית לזכות בני הישיבות, ולא הצבא. "האנשים שמחאו לו כפיים צריכים להתגייס", אמר יו"ר יש עתיד. גם יו"ר ארגון צוהר, הרב דוד סתיו, התנגד נחרצות לדברים: "כפיות טובה וחילול השם"

הרב הראשי על המתקפה האיראנית: ניצלנו בזכות הרמטכ"ל? בזכות בני הישיבות/מתוך שידור הלווין ״דר וסחורת״

רבים מתחו ביקורת חריפה הבוקר (ראשון) על דברי הרב הראשי יצחק יוסף, שאמר כי לימוד התורה של תלמידי הישיבות הם שהצילו את ישראל מהמתקפה האיראנית, ולא הרמטכ"ל. בריאיון לרשת ב', תהה יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, האם הרב היה "מסכים שלא ישמו כיפת ברזל בשכונה של הישיבה שלו, כי הרי הם מוגנים בזכות התפילות".

"התשובה היא כמובן שלא", המשיך לפיד, וטען: "זה דברים שהוא אומר לקהל שלו. כל האנשים שישבו שם ומחאו כפיים צריכים להתגייס כמו כל ישראלי צעיר אחר. בסוף לא יכול להיות שהילדים שלנו יהרגו בעזה והילדים שלהם ישבו בישיבה וילמדו".

ח"כ גלעד קריב מהעבודה עקץ את דברי הרב: "טוב, אז אני מבין שוועדת החקירה הממלכתית תבדוק כיצד 60 אלף תלמידי ישיבות שקיבלו פטור לא הצליחו באמצעות הלימוד שלהם למנוע את אסון שמחת תורה, ושיש סיכוי טוב שיסיקו מסקנות אישיות נגד הרב יוסף, שבעת כהונתו כרב הראשי קרה האסון הנורא הזה.
בכל זאת צריך איזה שהוא הגיון מסדר".

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון צוהר, הביע התנגדות נחרצת לדברי הרב הראשי, אותם כינה "זלזול". "אין סתירה בין הכרה בחשיבות התורה ולומדיה לבין החיוב לקיים את מצוות התורה ולצאת למלחמת מצווה לעזרת ישראל מיד צר", אמר. "דברי הזלזול של הראשון לציון ברמטכ"ל ובחיילים בעיצומה של מלחמה הם כפיות טובה וחילול השם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
"דבריו הם כפיות טובה וחילול השם". הרב יצחק יוסף/הרבנות הראשית

את דבריו אמר הרב במוצאי שבת בשיעורו השבועי בירושלים. "13 אלף טילים זרקו על המדינה, ברוך השם איזה ניסים ונפלאות", אמר אז הרב, "רבותיי, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל? בזכות בני התורה, בזכות בני הישיבות. זו ההשקפה הנכונה".

לא מדובר בהתבטאות בעייתית ראשונה של הרב. רק לאחרונה התייחס לסערה שחוללו דברים דומים שאמר, וטען: "כשאני אמרתי את זה לפני כמה שבועות היו כמה ראשי ישיבות הסדר, כיפות סרוגות, שתקפו אותנו בתקשורת בלי בושה, עלו בערוצים החילונים ודיברו נגדנו, איזו חוצפה. הם שלחו לי מכתבים שאני אחזור בי. אמרתי בשום פנים ואופן אני לא חוזר בי. ניצלנו בכל המלחמה הזאת כשאויבנו קמו עלינו בדרום ובצפון. בזכות מה זה? בזכות בני הישיבות והאברכים. הם מגנים על כל החיילים ועל כל עם ישראל. מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully