וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על הסנקציות האמריקניות נגד נצח יהודה: "הגדוד שומר על עקרונות הצבא"

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 16:03

צה"ל התייחס לראשונה לפרסום וואלה! לפיו בוושינגטון צפויים בימים הקרובים להודיע על סנקציות נגד הגדוד הצבאי, בטענה כי הם מפרים זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. "לוחמי הגדוד משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה תוך שמירה על ערכי צה"ל ועקרונות הדין הבין-לאומי"

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

סערת "נצח יהודה" והאמריקנים: צה"ל התייחס לראשונה לפרסום וואלה! לפיו בוושינגטון צפויים בימים הקרובים להודיע על סנקציות נגד הגדוד הצבאי.

"לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבין-לאומי. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה"ל". בתוך כך, בצה"ל עדכנו כי נכון לשעה זו הנושא לא הובא לסדר היום: "אם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן. צה"ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".

כאמור יותר, אמש נודע לוואלה! כי שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" של צה"ל - כך מסרו שלושה מקורות אמריקנים. הסנקציות מגיעות על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה בגדה המערבית.

המקורות ציינו כי הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.

הסנקציות מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי, שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקני או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהן מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.

גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

המערכת הפוליטית סערה בעקבות הפרסום. שר התקשורת שלמה קרעי תקף את ההחלטה המסתמנת, ובציוץ שפרסם ברשת X (טוויטר לשעבר) כתב: "ישראל במלחמה, צה"ל בחזית, וארצות הברית, ידידתנו הגדולה, שמצהירה ופועלת לשם כך שננצח את החמאס, מטילה עיצומים על יחידה או על חיילים מיחידה בצה"ל?! זה הזוי ובלתי מתקבל על הדעת".

עוד הוסיף קרעי: "כבוגר 'נצח יהודה' אני מצדיע לחיילי צה"ל כולם, ולחיילי 'נצח יהודה' בפרט, שמחרפים את נפשם למען עם ישראל. אסור ליפול למלכודת הדבש הצבועה של ה-BDS וגרורותיו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "הסנקציות האמריקאיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן. מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו"ש והשר סמוטריץ' לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים. התוצאה היא פגיעה חמורה במעמדה של ישראל כמדינת חוק ושחיקה חמורה נוספת במעמדנו הבינלאומי. חיילי צה"ל ומפקדיו הם הראשונים להפגע ממדיניותה המופקרת וכשלונה המדיני של הממשלה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: "הכוונה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, היא כוונה שגויה בעיתוי אומלל, העומדת בניגוד לעקרונות הצדק והמאבק בטרור".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully