וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד הממשלה ברחבי הארץ: "אנחנו ניצבים מול פרעה"

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 22:53

אלפים מחאו נגד הממשלה בכ-55 מוקדים ברחבי הארץ. כששני המוקדים המרכזיים הם קלפן, ומעון ראש הממשל. בחיפה, דיבר יאיר לפיד אל המפגינים: "אתם הלכתם לעשות את כל מה שממשלת הדרדל'ה לא עשתה". בקיסריה הפגין מיקי רוזנטל: "האויב הכי מסוכן לא נמצא בעזה או בטהרן"

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ/צילום: יואב איתיאל, אבי רוקח, אורי קורן

עשרות אלפי בני אדם הגיעו הערב (שבת) אל כיכר הדמוקרטיה שבצומת עזריאלי וקלפן בתל אביב, בכדי למחות נגד הממשלה. המפגינים קראו גם לקיום עסקה להשבת 133 החטופים שעדיין נמצאים ברצועת עזה. במקביל, התקיימו הפגנות בלמעלה מ-55 מוקדים ברחבי הארץ.

תנועת "חופשי בארצנו", ממארגני ההפגנה, הדגישו את החשיבות שהם רואים במחאה, במיוחד לרגל המתיחות הגוברת מול איראן. "האיום האיראני מחדד גם הוא את הצורך בממשלה יציבה ואחראית שתדאג לביטחון אזרחיה, בניגוד לממשלת נתניהו ושר ה"דרדל'ה", איתמר בן גביר, שפוגעת באופן שיטתי בביטחון המדינה, מפקירה את החטופים ומובילה אותנו מאסון לתהום".

מחאת קפלן נגד הממשלה- תל אביב, 13 באפריל 2023. אורי סלע
מפגינים בקפלן/אורי סלע

בין הנואמים בקלפן היו חגית ורובי חן, הוריו של איתי חן שגופתו נמצאת בשבי החמאס. "בשנייה אחת האמונה שאיתי יחזור הביתה, לצד הפחדים ממה שמעוללים לו בעזה, התחלפו בסיוט אחר נורא וקורע את הלב", הם שיתפו. "איתי כבר לא יחזור לבית שלנו, וכל שנותר לנו הוא להתפלל שיהיה לו קבר כראוי לבן היפה שלנו, גיבור ישראל", מסרה אימו חגית.

"אני פונה לראש ממשלת ישראל בשאלה פשוטה - מתי אתה מחזיר לנו את איתי שנוכל לשבת שבעה עליו? מתי? מלא את חובתך המוסרית, הערכית והיהודית להחזיר את איתי שלנו לקבורה", קרא רובי, אביו של איתי. רובי הוסיף והציג שעון חול, המסמל את הזמן שאזל עבור בנו. "שעון החול של איתי נשאר בלי חול, אבל אנחנו לא הולכים לשום מקום - נמשיך במאבק בשביל כל המשפחות. צריך לשחרר את כולם עכשיו", הוא אמר.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הפגנות בקריאה לבחירות עכשיו, 20 באפריל 2024, צומת הדימוקרטיה, קפלן. ליאור שגב, אתר רשמי
״השעון של איתי נשאר בלי חול": חגית ורובי חן, הוריו של איתי חן./אתר רשמי, ליאור שגב

לאחר סיום המחאה בקלפן, עברו רבים מהמפגינים לתמוך במחאת משפחות החטופים, שהתקיימה בסמוך, בשער בגין של הקריה. בהפגנת המשפחות נאם מתי דנציג, בנו של החטוף אלכס דנציג. מתי נאם מהגשר וקרא לממשלה לקדם עסקה לשחרורו של אביו, יחד עם יתר החטופים. המשפחות והתומכים קראו "מי שהפקיר חייב להחזיר" ו"הקבינט אחראי לחיי החטופים".

הפגנות בקריאה לבחירות עכשיו, 20 באפריל 2024, צומת הדימוקרטיה, קפלן. אביב אטלס Aviv Atlas, אתר רשמי
מפגינים נגד הממשלה בקפלן/אתר רשמי, אביב אטלס Aviv Atlas

מוקדם יותר היום, אלפי בני אדם הפגינו היום בצומת חורב שבחיפה, לאחר שצעדו בתהלוכה ממרכז הכרמל. אל ההפגנה הגיע ראש האופוזיציה יאיר לפיד וחיזק את המפגינים. "אתם יצאתם אחרי השביעי לאוקטובר, והלכתם לעשות את כל מה שממשלת הדרדל'ה לא עשתה: הקמתם מחדש את החברה האזרחית הישראלית", מסר.

"הממשלה הזו היא לא המדינה. הממשלה הזו היא אסון שקרה למדינה" קרא לפיד אל המפגינים, "למען החטופים, למען הלוחמים, למען המפונים, בשביל להציל את מדינת ישראל, אנחנו צריכים בחירות עכשיו". עוד הוסיף לפיד וכינה את נתניהו: "ראש ממשלה מושחת ומסוכן שאיבד את הבלמים, שכל מה שמניע אותו זה להיאחז בכסא ובלשכה".

ד"ר יולנדה יבור בהפגנה בקיסריה, 20 באפריל 2024. יואב איתיאל
נעצרה כבר שבע פעמים. ד"ר יולנדה יבור בהפגנה בקיסריה, 20 באפריל 2024/יואב איתיאל
הפגנה לקריאה לבחירות עכשיו, קיסריה. יואב איתיאל
מפגינים בקיסריה קוראים לבחירות חדשות/יואב איתיאל

כמו כן, כאלף בני אדם נוספים הפגינו היום בקיסריה אל מול מעונו של ראש הממשלה. המפגינים הגיעו הבוקר אל השטח מאחורי מעון משפחת נתניהו, כשברשותם מגאפונים, וקראו לראש הממשלה לקחת אחריות ולהתפטר. "אנחנו ניצבים מול פרעה שרק מקשיח את לבו, פחדן מוג לב, שברח למקלט אטומי", מסרו מארגני ההפגנה.

בהפגנה נכח העיתונאי וח"כ לשעבר של מפלגת "העבודה", מיקי רוזנטל. רוזנטל נשא נאום בו קרא להדחתו של נתניהו."אנחנו מוקפים אויבים מסוכנים: בעזה, בטהרן ובביירות יושבים שונאי ישראל רבים. אלא שהאדם שמסכן יותר מכל את קיומנו כאן כחברה יהודית ודמוקרטית מתגורר דווקא בקיסריה", אמר, "את אויבינו נמגר ואת האיש שמסכן אותנו נרחיק מההגה. כי לא הוא הבעלים של הפרויקט הציוני, אלא אנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully