וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הרשיע את דקל ששונקר בשורה של עבירות מין ובהפצת מחלה

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 18:02

הנאשם, בן 33 מדימונה, הורשע בכמה עבירות מין קשות הכוללות אינוס ומעשים מגונים בשש נשים. עוד הורשע בהדבקת בת 13 במחלה ביודעין - עבירה שהואשם בה כבר בעבר, ונכנס לכלא בגינה ב-2016. ששנוקר פעל בצורה שיטתית ואיתר נשים מוחלשות, תוך התחזות לאדם אחר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (חמישי) את דקל ששונקר בשורה של עבירות מין קשות הכוללות אינוס, מעשים מגונים כלפי שש מתלוננות, וכן בעבירה של הפצת מחלה שביצע כלפי מתלוננת קטינה, שהייתה בת 13 בעת ביצוע העבירה. בנוגע לשלושה אישומים אחרים, הורשע ששונקר בניסיון לביצוע עבירה של הפצת מחלה.

הנאשם נשא של נגיף ה- HIV. אולם, לא נמצאו ראיות לכך שמי מהמתלוננות נדבקה במחלה. בנוסף לעבירות המין שנעשו, הנאשם הורשע גם בעבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה כלפי קטינה. בכתב האישום לא יוחסה לנאשם עבירת מין. בית המשפט זיכה אותו מביצוע עבירה של הפצת מחלה מסכנת חיים, וזאת מחמת הספק אם יחסי המין היו מוגנים. הנאשם פעל באופן שיטתי לאתר נשים מוחלשות תוך שהוא הציג עצמו בזהויות שונות כגון משפטן, מדריך קרב מגע, מטפל רגשי או מי שבידו לסייע להן כלכלית.

דקל ששונקר, חשוד בהפצת מחלה בזדון. חטיבת דובר המשטרה
"הציג עצמו בזהויות שונות כגון משפטן, מדריך קרב מגע או מי שבידו לסייע להן כלכלית". דקל ששונקר/חטיבת דובר המשטרה

בהכרעת הדין נכתב כי "חרף רצונו של הנאשם ללמד על עצמו כאדם פשוט, הסובל מחולאים רבים, העובד למחייתו ומבקש לסייע לזולת ככל שידו משגת, בפועל מדובר בנאשם מתוחכם, חד לשון, מניפולטיבי שלא בחל בשום דרך לצורך מימוש מאווייו המיניים".

"הנאשם פעל, שלא לומר 'עבד', במשך תקופה באיתור מתלוננות מוחלשות דרך פרסומים ברשתות החברתיות, בעיקר באמצעות הפייסבוק, ומשאלו נמצאו, הפעיל עליהן מניפולציות תוך שימוש במצגי שווא, ניצול ציני של מצוקתן והכול תוך התעלמות מרצונן", נכתב בהכרעה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"ניצול ציני של מצוקתן והכול תוך התעלמות מרצונן". (אילוסטרציה)/ShutterStock

מחמת הספק, ששנוקר לא הורשע בשלושה אישומים אחרים בתביעה, משום שהסתבר בדיעבד שבתקופה הרלוונטית הוא לא היה מדבק. עורכת הדין מטעם התביעה טענה שזה שהתגלה בדיעבד כי הנאשם לא היה מדבק בתקופת העבירות, לא אומר כי עליו להיות פטור מעונש על כך. "העבודה שהסתבר לאחר מכן כי הנאשם לא היה מדבק בתקופה שצוינה לעיל- היא במובנים רבים בבחינת חוכמה שבדיעבד, שהוא לא ידע עליה ולא יכול היה לדעת עליה בזמן אמת", אמרה.

דקל ששונקר חשוד בעבירות מין כלפי נשים והפצת מחלת האיידס. דוברות משטרת ישראל
"העבודה שהתגבלה לאחר מכן כי נאשם לא היה מדבק בתקופה - חוכמה שבדיעבד". דקל ששונקר/דוברות משטרת ישראל

"הנאשם נשא של מחלה מסכנת חיים, שבהיעדר טיפול עשויה להיות קטלנית לו ולאחרים. בהתאם לנוהל הברור של משרד הבריאות בעניין, על מנת שיוכל לפטור את עצמו מליידע את שותפתו למין בדבר מחלתו, לא כל שכן - לקיים יחסי מין לא מוגנים, עליו לעמוד בשורה של תנאים מצטברים", הוסיפה העו"ד. "בעת שבעל את המתלוננות, למעשה, לא עמד באף לא אחד מהתנאים והיה מודע לכך - מה שאינו פוטר אותו מאחריות".

לפני כשמונה שנים הורשע ששונקר לחמש שנות מאסר על כך שקיים יחסי מין עם שלוש נשים בעודו מסתיר מהן כי הוא חולה במחלת מין. ששונקר הורשע בשלוש עבירות של מעשה העלול להפיץ מחלה, שבגינן ניתן היה להיכנס לעד שבע שנות מאסר, אך לא הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה, שנכללו בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully