וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תקיפה באיראן? נתניהו הזמין חלק מראשי האופוזיציה לעדכון ביטחוני

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 18:14

ברקע האפשרות לתקיפה ישראלית באיראן, זימן נתניהו לפגישות את סער וליברמן, כשמלשכת ראש האופוזיציה לפיד נמסר כי לא התקבל זימון דומה. שר החוץ של איראן טען: אם ישראל תגיב, נגיב באופן מיידי, ובלינקן הבהיר: "לא מעוניינים בהסלמה, אך נמשיך לתמוך בהגנת ישראל"

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

ברקע האפשרות לתקיפה ישראלית באיראן: ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין חלק מראשי האופוזיציה לעדכון ביטחוני. במקביל, אמר שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן כי במידה וישראל תבחר להגיב למתקפה, תגיב איראן באופן "מיידי ותקיף יותר", כשמוקדם יותר שוחח עם שר החוץ הבריטי וטען כי טהראן לא מעוניינת בהחרפת המתיחות.

פגישה נקבעה להערב בין נתניהו ומזכירו הצבאי לבין יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער, שבהמשך נדחתה בשל אילוצי לו"ז, כשגם עבור יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התבצע ניסיון לתיאום פגישה, אולם טרם נקבע מועדה. מלשכת ראש האופוזיציה יאיר לפיד נמסר כי לא התקבל זימון לעדכון ביטחוני דומה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד בנוכחות המזכיר הצבאי, האלוף אבי גיל, 10 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
נתניהו הזמין חלק מראשי האופוזיציה לעדכון ביטחוני. לפיד לא קיבל זימון/אתר רשמי, ללא

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן התייחס לאפשרות של תגובה ישראלית למתקפה. "ההתקפה האיראנית היתה חסרת תקדים בהיקפה - הפעם הראשונה בה איראן תקפה ישירות את ישראל. ארה"ב מחויבת להגן על ישראל, ומה שסוף השבוע הראה הוא שישראל לא צריכה להגן על עצמה לבדה כשהיא קורבן למתקפה".

"ביממה האחרונה אנחנו מתאמים תגובה דיפלומטית למתקפה ומנסים למנוע הסלמה", המשיך. "כוח ותבונה צריכים להיות שני הצדדים של אותו מטבע. אנחנו נמשיך בקשר עם מנהיגים באזור. אנחנו לא רוצים הסלמה - אבל נמשיך לתמוך בהגנה על ישראל ולהגן על הכוחות שלנו באזור".

עוד בוואלה!

הדילמה הישראלית: להכיל את המתקפה, או להגיב בתקיפה באיראן - ולהסתכן בהסלמה?

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן. 7 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא מעוניינים בהסלמה - אך נמשיך לתמוך בהגנה על ישראל". בלינקן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא התייחס מוקדם יותר היום לביקורת על הסרת ההגבלות אתמול לקראת חצות, והבהיר: "אנחנו במלחמה ארוכה - וגם בימים הקרובים יכולים להיות שינויים לאור הערכת מצב".

שלשום, שוחח הנשיא ביידן עם נתניהו בהמשך לתקיפה האיראנית במהלכה שוגרו מאות טילים לעבר ישראל - ואמר כי עליו לחשוב בצורה זהירה ואסטרטגית על הסכנה של הסלמה, כתוצאה מתגובה ישראלית. כך, אמר בכיר בממשל האמריקני בשיחה עם כתבים.

לדברי הבכיר האמריקני, במהלך ההתקפה האיראנים העבירו מסר לארה"ב באמצעות ממשלת שוויץ ולפיו האירוע הסתיים מבחינת איראן. "לא נהיה חלק מהתקפה ישראלית נגד איראן. המטרה שלנו היא להימנע מהסלמה ולהימנע מעימות אזורי ולא להרחיב את המשבר מעבר לעזה", הוסיף הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully