וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף הסיר את ההגבלות רק באמצע הלילה - וגרם לכאוס במסגרות הלימודים

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 9:25

בעקבות התזמון התמוה - ביישובים רבים החליטו לפתוח את הלימודים רק מחר, באחרים - עדיין מנסים למצוא פתרונות על מנת לפתוח את המסגרות עוד היום. ""פיקוד העורף לא הצליח לקבל החלטה בזמן, ושהרשויות המקומיות? שיסתדרו לבד"

פתיחת שנת הלימודים בשדרות/אבי רוקח

ההודעה המאוחרת של פיקוד העורף על השבת פעילות המסגרות החינוכיות לסדרה, שהתקבלה רק בחצות הלילה (שני) יצרה בלבול רב ואי-סדר בקהילות ויישובים רבים ברחבי הארץ. בחלק מהיישובים, בהם הערים חולון ובת ים - החליטו להשבית את מערכת החינוך היום חרף הסרת ההנחיות, ולשוב לפעילות רק מחר. ביישובים אחרים, המסגרות ייפתחו רק בשעה 10:00.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מסר לתושבי עירו כי בכוונתו לפתוח את המסגרות עוד היום, בשעה 10:00, אך החלטה סופית טרם התקבלה. זאת, תוך שהוא מותח ביקורת קלה על התנהלות פיקוד העורף. "אתמול בצהריים פניתי לפיקוד העורף מיוזמתי להבין אם להזמין אוכל לילדי הקייטנות שכן מדובר בהוצאה של 100 אלף ש"ח שכן ההגיון אמר שניתן יהיה לפתוח", טען בהודעה מטעמו. "פיקוד העורף לא הצליח לקבל החלטה עד למועד סגירת ההזמנות מחברות המזון והחלטתי הייתה שלוקחים סיכון ומזמינים בכדי שלילדים יהיה אוכל בכל מקרה".

ראש העיר גבעתיים, רן קוניק, הביע ביקורת יותר חריפה: "פיקוד העורף הודיע בלילה שחוזרים ללימודים מלאים. איזה יופי, והרשויות המקומיות? כרגיל - שיסתדרו לבד. בכל מקרה, עושים מאמץ לפתוח את המסגרות בשעה 10:00, כל גן לפי יכולתו, עם הבאת אוכל מהבית כי ההזנה בוטלה להיום. גם על בתי הספר והחינוך המיוחד עובדים".

"קמתי בבוקר לכל הבאלגן ומנסה לראות איך ניתן לפתוח את הגן בקוצר זמן דחוק", מסרה גננת להורי הילדים, בניסיון לפתוח את הגן לפעילות עוד היום. "מנסה לעשות את מיטב המאמצים לפתיחה אך זה תלוי בכמה דברים. אתם מתבקשים להחזיק לי אצבעות שהכל יעבור חלק ושנוכל לפתיחה היום".

מסדרון בית ספר פאול קור פתח תקווה. ראובן קסטרו
מסדרון בית ספר פאול קור פתח תקווה/ראובן קסטרו

באשדוד פתחו את מסגרות הלימודים ב-09:00 - והודיעו להורים לדאוג לארוחות צהריים לילדיהם. "לאחר מאמצים רבים ועבודה לתוך הלילה מערכת החינוך באשדוד חוזרת לפעול באופן מלא. יתכנו שיבושים קלים במספר מסגרות".

כאמור, בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהיום יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על חזרת הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורי הנחיה קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. כמו כן, הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully