וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאיראן בהמתנה, עזה, לבנון ואיו"ש חוזרים למוקד: כל הזירות הבוערות

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 5:41

בעוד הצ'ק מול טהרן נשאר פתוח להחלטת הדרג המדיני, בצה"ל צריכים להפנות שוב את מרב הקשב לשלוש הזירות הלוהטות. בעזה הצבא מתכונן למהלך הבא בהיעדר אופק למו"מ עם חמאס. בלבנון מלחמת ההתשה נמשכת - ואחרי הפיגוע באיו"ש, בצה"ל מתקשים להשתלט על גובה הלהבות

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

הקבינט הביטחוני סיים את הדיונים במתקפה מליל אמש, וההחלטה הלא פורמאלית היא להגיב במקום ובזמן שהדרג המדיני ימצא לנכון. האירוע ממש לא סגור עד הסוף - לא מבחינת ישראל ולא מבחינת משטר האייתולות ויתכן מאוד ויהיו הפתעות בקרוב מאחר וכל הזירות מתודלקות.

לא מן הנמנע שהאיראנים יניעו שוב את השליחים מתימן, עיראק, וסוריה לשגר רקטות, טילים, וכלי טיס לא מאוישים לעבר ישראל. בשורה התחתונה, האיראנים שיגרו לעבר ישראל את פאר התעשיות הביטחוניות המקומיות וספגו סטירה מצלצלת במונחים צבאיים וטכנולוגיים.

בהתאם לכך, כעת הפוקוס עובר מאיראן לרצועת עזה.

חגיגות בטהראן בעקבות המתקפה של איראן על ישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
האיראנים ספגו סטירה מצלצלת במונחים צבאיים/רויטרס

רצועת עזה

צה"ל במערכה אזורית מהיום הראשון ומידת העוצמה בכל אחת מהזירות משתנה. חרף ההתפתחויות, עזה היא עדיין זירה ראשית ומאמץ עיקרי של צה"ל - ויכול להיות שתישאר כזו בתקופה הקרובה.

באופן לא מקרי בהנהגת חמאס החליטו להודיע הבוקר על כך שהם דוחים את ההצעה הישראלית והמתווכים למשא ומתן לשחרור אסירים ביטחוניים בתמורה לשחרור חטופים ישראלים. ובכך, נתנו את האות לצה"ל להתקדם לעבר המהלך הבא. על המוקד במסגרת תמרון קרקעי אפשרי: החטיבה האחרונה בזרוע הצבאית של חמאס ברפיח וגדודי מחנות המרכז.

בתוך כך, צה"ל הודיע היום על גיוס שתי חטיבות מילואים כדי להיערך לבאות ברצועת עזה וזאת בנוסף למהלכים נוספים מאחורי הקלעים, אישור תוכניות והתקדמות בכל מה שקשור לתשתיות ההומניטאריות, הנעת אוכלוסייה, ושיפור הלגיטימציה בזירה הבינלאומית.

כל זאת מתוך הבנה שהיכולת להשיג את ההישג הכי גבוה ברצועת עזה שישפיע באופן רחב, הוא גם מאוד מוצדק, משום ששם הכול התחיל ושם האויב עשה את מה שעשה כלפי אזרחים ישראלים, חיילות וחיילים שנחטפו ויש מי שיאמר גם שכולם יראו את מה שקורה שם וילמדו. עם כל הקושי, כי זה לוקח זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
חרף ההתפתחויות, עזה היא עדיין זירה ראשית ומאמץ עיקרי של צה"ל/דובר צה"ל

לבנון

חיזבאללה הטיל על עצמו הגבלות בסוף השבוע האחרון ולא לקח חלק עצים במתקפה האיראנית הרחבה על העורף הישראלי.

אין פתרון מדיני באופק וכמו שזה נראה כרגע חיזבאללה ימשיך לנהל מלחמת התשה מול צה"ל מדרום לבנון בתקופה הקרובה עד לתפנית שיכולה לבוא לידי ביטוי עם סיום הלחימה העצימה ברפיח או מהלך צבאי של צה"ל בדרום לבנון.

אתר שהופצץ על ידי ישראל בלבנון. רויטרס
חיזבאללה ימשיך לנהל מלחמת התשה מול צה"ל/רויטרס

יהודה ושומרון

מרחב יהודה ושומרון, בדגש על אזור בנימין, מעוררת דאגה רבה בצה"ל לאחר שנער בן 14 נרצח על ידי פלסטינים - מה שגרר סדרת אירועי פשיעה לאומנית במרחב.

בשלב הזה, בצה"ל לא מצליחים לשלוט בגובה הלהבות והחשש הגדול הוא מאירוע אחד שיבעיר, תרתי משמע, את הצד הפלסטיני. עד כה, נרשמה הצלחה לגורמי הביטחון למנוע מאמץ של חמאס שנכשל להצית את השטח על רקע דת בשני מועדים שונים - ביניהם הרמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully