וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרה גופת בן ה-14 מבנימין שנעדר מאתמול; נתניהו: הוא נרצח, נגיע אל האחראים

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 20:24

ראש הממשלה פרסם הודעה חריגה בשבת, שבה הודיע כי הנער שנעדר מאתמול בבוקר נרצח. "כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה". גורמים בצה"ל: "פוטנציאל האירוע גדול ונפיץ". הפרות סדר ביהודה ושומרון, מתנחלים שורפים רכבים בדומא

הנער בנימין אחי מאיר שנרצח בשטחים/TPS

גופתו של בנימין אחימאיר בן ה-14 מבנימין אותרה היום (שבת), כיממה לאחר שנעדר - לאחר שיצא עם צאנו. "רצח מתועב, שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו", נמסר מראש הממשלה נתניהו. הפרות סדר החלו ביהודה ושומרון, בדומא - מתנחלים שורפים רכבים. חשש גדול במערכת הביטחון מהבערת גזרת יהודה ושומרון בתגובה לרצח.

"כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה", הוסיף רה"מ. "אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

"לפני זמן קצר, אותרה על ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, במרחב מלאכי השלום, גופתו של בנימין אחימאיר, הנער בן ה-14 שנעדר החל מאתמול בשעות הבוקר, ונרצח בפיגוע טרור", נמסר בהודעה משתופת מדובר צה"ל, דוברות שב"כ ודוברות המשטרה. "חקירת האירוע נמשכת. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר החשודים בביצוע הפיגוע. גופי הביטחון משתתפים בצער המשפחה".

במאחז מלאכי השלום, בו התגורר אחימאיר, טוענים כי מדובר בהמשך של הניסיונות לפגוע באנשי החווה החקלאית מצד פלסטינים תושבי הכפרים הסמוכים. כעת מתברר, כי לפני שבועות אחדים כוחות הביטחון עצרו חוליית מחבלים מהכפר אל-מועייר הסמוך, שתכננו לבצע פיגוע באנשי החווה במתווה כזה או אחר. מאז הם הועברו לחקירה שטרם הסתיימה.

בנימין אחי מאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין. באדיבות המשפחה
אותרה גופתו. בנימין אחי מאיר בן ה-14/באדיבות המשפחה
זירת מציאת גופת הנעדר, סמוך לישוב מלאכי השלום בבנימין. TPS
זירת מציאת גופת הנעדר, סמוך לישוב מלאכי השלום בבנימין/TPS
כוחות הביטחון בחיפושים אחרי בנימין אחי מאיר שנרצח/דובר צה"ל

הנער, רועה צאן, יצא עם צאנו מהחווה מלאכי השלום בחטיבה המרחבית בנימין אתמול בשעות הבוקר. כעבור כמה שעות, חזר הצאן אל החווה ללא אחי מאיר, ועלה החשד לגורלו. המידע הועבר לידיעת המשטרה וצה"ל שפתחו בסריקות נרחבות, כשכבר בשעות אחר הצהריים התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן ישראלים הגיעו אל אזור אל מועייר הסמוך לחווה, הציתו כלי רכב, ידו אבנים ונמלטו.

היום בסמוך לשעה 12 בצהריים איתר צוות של גדוד איסוף קרבי את גופת הנער באמצעות רחפן בתוך שטחי החווה. מדיווח ראשוני נראה שהנער ככל הנראה נרצח באמצעות נשק קר, כשהחשד הוא שזה נרצח על רקע לאומני.

על רקע על החשד מנקמה של פעילי ימין קיצוני נגד פלסטינים ועל מנת למנוע הפרות סדר אלימות, החל צה"ל לתגבר כוחות במרחב ובמוקדי החיכוך ברחבי הגזרה. גורמים בצה"ל אמרו לוואלה! כי פוטנציאל האירוע הוא גדול ונפיץ ויש בו בכדי להבעיר את כל יהודה ושומרון ולכן המשטרה, מג"ב וצה"ל יתגברו כוחות כבר בשעות הקרובות. מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יקי דולף הנחה את כלל מפקדי החטיבות המרחביות לשוחח עם ראשי היישובים, המועצות והגורמים המשפיעים כדי להרגיע את השטח ולמנוע הפרות סדר. במקביל, עדכנו בצה"ל כי חקירת האירוע הועברה לטיפול משטרת ישראל שכבר אספה פרטים מהזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי והשב"כ, כשבשלב זה הערכה שמחבל ארב לנער בזמן שרעה עם הצאן בשטח הפתוח והפתיע אותו מטווח קצר.

שר הביטחון יואב גלנט קרא למתנחלים להימנע מעימותים עם פלסטינים: "תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים".

החיפושים אחרי בנימין אחי מאיר בן ה-14 הנעדר. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מחפשים אחר בנימין/דובר צה"ל
מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו״ש ומפקד חטיבת בנימין ומובילים את החיפושים אחר בנימין אחי מאיר הנעדר. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בחיפושים אחר הנער/דובר צה"ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר היום: "ליבנו דואב בכאב על הירצחו של בנימין אחימאיר ז"ל, רק בן 14, שחייו נגדעו ע"י בני עוולה. בשעה קשה זו אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, אוהביו ואהוביו. אני מבקש לחזק את כוחות הביטחון הפועלים בנחישות בהגנה על אזרחי ישראל ובמיוחד בימים ולילות מתוחים אלו ובתנאים מורכבים מאד. על אף שהלב דואב ועל אף הכאב והכעס אסור לאף אחד להפר את החוק ולנהוג באלימות. צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל שחוקרים את האירוע יגיעו אל הרוצחים המתועבים בהקדם כפי שהם מוכיחים פעם אחר פעם והם ייענשו במלוא החומרה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "עצובים וכואבים עם הבשורה הנוראה על הרצח המתועב של בנימין הי"ד. יש לנו עסק עם נאצים. נאצים בעזה ונאצים ביהודה ושומרון. ככל שנבין זאת מוקדם יותר, ונשכיל לפעול נגד האויב ביד קשה יותר, נצליח להשיב את ההרתעה מול האויב השפל. תנחומים מעומק הלב למשפחת אחימאיר, עם ישראל כולו בוכה ואבל יחד איתכם. אל מול המחבלים המבקשים לפגוע בהתיישבות ובאחיזתנו בחבלי המולדת ובעם ישראל, אנחנו מחזקים במעשים את המחויבות שלנו להתיישבות בכל חבלי ארץ ישראל".

במהלך החיפושים אחר הנער, כיתרו כוחות צה"ל לזמן מה את הכפר אל מועייר, ובמקום התפתחו מחאות אלימות, ולאחר מכן גם מהומות אלימות בין מתנחלים לפלסטינים תושבי הכפר. כוחות צה"ל ומג"ב ניסו להפריד בין הצדדים, בעוד צוותי מד"א החלו בטיפול באזרחים ישראלים שנפצעו במהומות. לבסוף, כלל הישראלים הוצאו החוצה מאל מועייר על ידי כוחות הביטחון, בעוד הפלסטינים דיווחו על הרוג וכמה פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully