וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנגדי המשטר בטהרן שמחים. יש מחאה חדשה באוויר"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 8:26

ד"ר תמר עילם גינדין, מומחית לאיראן, סבורה כי אם ישראל תגיב על התקיפה האיראנית - מתנגדי שלטון האייתוללות ישמחו לנצל אותה לצורך הפלת המשטר. "יכול להיות שכדאי לתאם מהלך עם העם האיראני", אמרה בראיון ל-103fm, "המצב מעודד אותם"

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

ד"ר תמר עילם גינדין, מומחית לאיראן, התייחסה הבוקר (ראשון) ב-103FM למתנגדי המשטר באיראן, שרואים בהסלמה מול ישראל הזדמנות להפיל אותו. "יש מצב שכדאי לתאם עם העם, זה משהו שנראה כמו התחממות של מחאה חדשה", אמרה.

"מתנגדי המשטרה כמובן מאוד שמחים, הם אמרו לפני שאם ישראל תתקוף בחזרה, 'בואו ננצל את זה כדי להפיל את המשטר אחת ולתמיד'", ציינה. לדבריה, "זה משהו שהיה מאוד נפוץ ברשתות. ההאשטגים הבוקר הם יותר נגד המשטר, משהו שנראה כמו התחממות של מחאה חדשה". לעומת זאת, "ברשתות שמדבררות את המשטר רואים אנשים שמחים ברחובות. כבר שהם שיגרו את הטילים, הם לא השתמשו ב'תקפנו' אלא ב'פגענו'".

חגיגות ברחובות איראן לאחר התקיפה על ישראל. 14 בדצמבר 2024. רויטרס
"מבחינתם הם נקמו וזהו". חגיגות ברחובות איראן לאחר התקיפה על ישראל, הלילה/רויטרס

לדבריה, בפעולתה הלילה איראן ביקשה להראות שהיא נוקמת על החיסול לפני שבוע וחצי, ואין לה רצון להרחיב את המלחמה. "לפי מה שאני קוראת, הם אומרים שהם לא רוצים יותר מזה, אלא רק להראות שהם כן נוקמים. מבחינתם הם נקמו וזהו, כי הם לא באמת רוצים לגרור את האזור למלחמה. מצד שני, מה שהם עשו זה לחלוטין גורר אזור למלחמה. הם היו כל כך תחת לחץ לנקום, ולכן אני מבינה למה בעיתונים שלהם מציגים את זה בהצלחה".

לדבריה, מתנגדי המשטרה "מעודדים את עצמם, שאולי עכשיו יוכלו להפיל את המשטר, הם פוחדים מההשלכות הכלכליות של מלחמה, הם יודעים שלישראל יש יותר הצלחות".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully