וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שירה למוות ביעקוב טוחי ביפו נחקר באזהרה במח"ש

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 16:24

בחקירתו טען השוטר שפעל ממניעים של הגנה עצמית. הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב במוצאי שבת. חולדאי על הפרשה: אמש אירע אירוע חמור ביפו שלא היה צריך לקרות. ‏יעקוב טוחי, תושב יפו מכובד ומוכר, פעיל חברתי שהתנדב במד"א שנים רבות"

שוטר מג"ב שאינו בתפקיד ירה למוות במתנדב מד"א/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שוטר מג"ב, שירה אתמול (שישי) למוות ביעקוב טוחי ביפו נחקר באזהרה על ידי מח"ש. במוצאי שבת הוא יובא לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. השוטר טען: הוא ניסה לדקור אותי, פעלתי מתוך הגנה עצמית.

עם קבלת הדיווח על הירי אמש, יצאו חוקרי מח"ש לזירה ביפו ופתחו בחקירת האירוע. השוטר החשוד נחקר, ובסיום חקירתו נעצר. חקירת המקרה ממשיכה. לבקשת מח"ש, הורה הלילה בית המשפט על צו איסור פרסום גורף שחל על כלל פרטי הפרשה. בהמשך, מח"ש התירה לפרסם את דבר מעצרו של השוטר.

יעקוב טוחי, מתנדב מד"א שנורה למוות באירוע הירי ביפו. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יעקוב טוחי, מתנדב מד"א שנורה למוות באירוע הירי ביפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ראש העיר תל אביב רון חולדאי כתב ב-X כי "אמש אירע אירוע חמור ביפו שלא היה צריך לקרות. ‏יעקוב טוחי, תושב יפו מכובד ומוכר, פעיל חברתי שהתנדב במד"א שנים רבות נורה למוות ברחוב. ‏היורה, שוטר בחופשה ותושב יפו בעצמו, התעמת עם טוחי מסיבות שנחקרות כרגע ע"י מח"ש. הוא עצור ואף יובא להארכת מעצר. ‏שוחחתי עם פיקוד המשטרה והובהר לי שחקירת האירוע החמור הזה תמוצה עד תום. תושבי יפו, כמו כל אזרחי המדינה, זכאים לביטחון ביוצאם לרחוב ובכל מקום".

חולדאי הוסיף: "‏אני שולח את תנחומיי למשפחת טוחי, שמספר מבניה ובנותיה מנהלים ועובדים בעירייה ואני מכיר אותם באופן אישי. אני, וכל המערכת העירונית, איתם באבלם ובשעתם הקשה. גורמי העירייה מלווים את המשפחה והאירוע ויסייעו בכל הנדרש. אני קורא לתושבי יפו, ערבים ויהודים - למרות השעה הקשה, בואו נשמור על הסדר, נשמור על יפו".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
המחלקה לחקירות שוטרים. חיים גולדברג, פלאש 90
המחלקה לחקירות שוטרים/פלאש 90, חיים גולדברג

במשטרה טענו שמחומרי החקירה הראשונית עולה שטוחי דקר את השוטר במהלך קטטה שהתפתחה בין השניים, בעקבות סכסוך בכביש, ורק לאחר מכן השוטר ביצע את הירי בתגובה לכך. בני משפחתו של טוחי סירבו להאמין לגרסת המשטרה. "אני מטיל ספק גדול בעניין הזה", טען עבד, בן דודו של קורבן הירי. "יעקוב הוא לא בן אדם אלים ואולי היה לו טייזר כדי להגן על עצמו, אבל אני לא מאמין שהוא דקר אותו. הם פשוט מנסים כבר לטייח את החקירה ולכוון אותה לגרסה של הגנה עצמית. בסרטונים אנחנו רואים איך השוטר הוא זה שמכה את יעקוב ולא ההיפך, אז מאיפה הם הביאו את הרעיון הזה?". יצוין שאמש הופצו סרטונים המתעדים את המקרה, ובהם נראה השוטר כשהוא רעול פנים, מכוון את אקדחו לנוכחים שצועקים לעברו.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully