וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההספד על המחבל, סטודנטים מחו באוניברסיטת ת"א: "לפטר לאלתר את המרצה"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 13:13

קבוצת סטודנטים הפגינה נגד ד"ר ענת מטר, שפרסמה מוקדם יותר השבוע בפייסבוק הספד על המחבל וליד דקה וקראה לו "מקור השראה אינסופי". דקה, שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם ב-1984, מת בתחילת השבוע מסרטן

"אנחנו מוקיעים אותך": הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מפגינים נגד המרצה שתמכה במחבל/אם תרצו

סטודנטים מחו היום (חמישי) באוניברסיטת תל אביב בקריאה "לפטר לאלתר" את המרצה ד"ר ענת מטר, שכתבה בפייסבוק הספד על המחבל וליד דקה, שמת בתחילת השבוע בכלא ממחלת הסרטן. ד"ר מטר, מרצה בחוג לפילוסופיה, תיארה בחשבון הפייסבוק שלה את דקה, שהורשע במעורבות בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם בשנות ה-80, במילים "מקור השראה אינסופי", וכן "אינטלקטואל, חבר, אציל הנפש". הדברים נמחקו לפי שעה מהרשת.

"לאורך השנים, קיווינו שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו בשליש או למצער בשנים אחדות. בסוף הדרך האיומה, התפללנו שישוחרר לפחות מטעמי בריאותו המתדרדרת", כתבה מטר בפוסט, "מסע השיסוי נגדו, שממשיך גם אחרי מותו הטראגי לא אפשר להעלות על הדעת שום שחרור, משום סוג. התקווה היחידה שהייתה היא שהוא ישלים את שנת המאסר האחרונה שנותרה לו ואז ישוחרר. הוא לא זכה לכך".

ד"ר מטר הוסיפה הודעה שכתב לה דקה לאחר שחרורו של שליט: "שמחתי מאד ואף התרגשתי לראות את גלעד שליט משתחרר וחוזר למשפחתו ולחייו", כתב לה דקה, "כי אדם שהופקעה חירותו מבין עמוק בנפשו שלחירות אין לאום או צבע עור. ומי שלא הפנים זאת איננו מבין את מהותה של החירות. כשהופיע לראשונה הילד/חייל על מסך הטלוויזיה צנום, ביישן, מבולבל, כמעט צרחתי - אוי כמה שאנחנו אומללים ומטומטמים. דנתי בתחושותיי עם האסירים ומצאתי שאני לא בודד בתחושה הזו". היא סיכמה באומרה כי לבה "עם העם הפלסטיני כולו, שאיבד היום אחד מבניו המעולים ביותר".

הפגנה בקריאה לפיטוריה של המרצה לפילוסופיה ענת מטר. כיכר אנטין, אוני' ת"א. 11 באפריל 2024. אם תרצו, אתר רשמי
ההפגנה, היום/אתר רשמי, אם תרצו

וליד דקה, מי שחטף ורצח את החייל משה תמם בשנת 1984, ומוותיקי האסירים הביטחוניים מת ביום ראשון האחרון בגיל 64, לאחר שחלה בסרטן בשנה האחרונה. זאת, פחות משנה לפני שאמור היה להשתחרר בחודש מרץ 2025.

ההתבטאות עוררה כעס רב בקרב סטודנטים באוניברסיטה. כמה מהם קראו להשבתת הלימודים עד לפיטוריה. כמו כן, קבוצת וואטסאפ תחת הכותרת "לפטר את ענת מטר" נפתחה, ובתיאורה נכתב: "הגיע הזמן לעצור את האנטישמיות והשנאה לישראל". שם הוכרז על המחאה היום.

עוד בוואלה!

"אנחנו לומדים באוניברסיטת שייח מוניס?": המרצה הבכירה הספידה מחבל - והסטודנטים זועמים

לכתבה המלאה
ענת מטר מרצה באוניברסיטת תל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפוסט עורר זעם. המרצה ד"ר ענת מטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
וליד דקה. ללא, צילום מסך
מת ביום ראשון. וליד דקה/צילום מסך, ללא

"הפגנה בחמישי בכיכר אנטין - לפטר את ענת מטר!", נכתב בהזמנה למחאה ששלחו הסטודנטים. "מרצה לפילוסופיה מהאוניברסיטה, ענת מטר, כתבה פוסט בפייסבוק על כמה שכואב לה שמחבל שחטף, עינה ורצח את החייל משה תמם ז"ל ב-1984 - מת מסרטן. לכן, נצא להפגנה במטרה לקרוא לפיטוריה עקב דבריה המזוויעים!".

הסטודנטים המארגנים כתבו כי ההפגנה לא מזוהה פוליטית. "אין קשר לימין/שמאל, ביבי/לא ביבי, יהודי/ערבי - זו קריאה לכל מי שמסכים שהערצה בפומבי של אדם אשר נודע ברצח על רקע אתני היא הסתה איומה שחורגת הרחק מגבולות חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully