וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יצא ברובו מעזה - ותושבים בעוטף זועמים: "נמאס להיות המטווח של המדינה"

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 22:35

את תושבי עוטף עזה, שרובם עדיין לא חזרו לבתיהם, לא מעניין אם יש תאריך או אין לכניסה לרפיח. יציאת צה"ל מחאן יונס יחד עם הדיווחים כי יאפשרו לעזתים לשוב לצפון הרצועה מעוררים כעס רב בקרב תושבי הדרום וחשש שהביטחון לא יחזור: "זו הפקרות אחת גדולה"

הרמטכ"ל אחרי הנסיגה חאן יונס: "המלחמה רחוקה מלהסתיים"/דובר צה"ל

יציאת כוחות צה"ל מחאן יונס בדרום רצועת עזה וכשברקע עולה השאלה האם הדרג המדיני יורה לצבא להוציא לפועל את התמרון הקרקעי ברפיח לא משנה את העובדה כי תושבי העוטף, שחלקם החלו לשוב לבתיהם, עדיין מרגישים לא בטוחים. בעוטף סבורים כי יציאת צה"ל מהרצועה תחזיר בקרוב את התופעה המגונה המכונה "טפטופי הרקטות". ברקע, דיווחים כי במסגרת עסקה עתידית, ישראל תאפשר את חזרתם של תושבי עזה העקורים לבתיהם בצפון הרצועה בזמן שרוב העוטף עדיין שומם.

שדרות. חיים גולדברג, פלאש 90
עדיין שוממת ברובה מתושבים. שדרות/פלאש 90, חיים גולדברג

אסי ארביב פונה מהמושב יכיני שבעוטף עזה כמה ימים לאחר 7 באוקטובר. הוא עדיין לא חזר למושב, לביתו החדש שבנה יחד עם משפחתו. הוא נשאר מחוץ לעוטף והתכוון לחזור בקרוב, אך יציאת הכוחות מחאן יונס ערערה את החלטתו. "אני תושב שמפונה עצמאית כבר חצי שנה. תכננתי לחזור ליכיני, אבל עכשיו כשהוציאו את הכוחות, אנחנו מאוד מעורערים", מספר ארביב לוואלה!. "אנחנו מבינים שלא נוכל להשאר ביכיני בבית החדש שבנינו לפני שנה, אנחנו לא נהיה מוגנים עד שכל ארגון חמאס יחוסל".

גם ארביב חושב שהרקטות יחזרו בקרוב שוב לשגרת החיים הרעה של התושבים. "בקרוב מאוד שוב יירו עלינו טילים ואף יחדרו אלינו מחבלים. הם מבינים שזה כבר אפשרי. אנחנו כבר מכינים תוכנית מגירה: איך אנחנו מוכרים או משכירים את הבית ועוזבים את העוטף. נמאס לנו להיות המטווח של ישראל", הוא מבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עזתים חוזרים לבתיהם. עטיה מוחמד, פלאש 90
תושבים בעזה חוזרים לבתיהם/פלאש 90, עטיה מוחמד

גם ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן תוקף את החלטת הממשלה והצבא להוציא את הכוחות מהרצועה. לדבריו, כך לא תהיה הכרעת של חמאס. "הכרעת חמאס וארגוני הטרור, החזרת החטופים והבטחת השקט לשנים ארוכות הם הבטחת הבסיס של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לתושבי הדרום שנטבחו, נאנסו, נפצעו והוגלו מבתיהם", אומר עידאן. "המצב הנוכחי, שבו אנחנו רואים את החיילים היקרים שלנו יוצאים מרצועת עזה בזמן שאף אחד מיעדי המלחמה לא הושג ושהמחבלים הארורים חוזרים לכל רחבי הרצועה וממשיכים לשגר על ישובינו טילים - הוא הפסד ובגידה באמון שאנחנו התושבים נתנו בקברניטים שהבטיחו לא אחת לנווט אותנו לחוף מבטחים בתוך הסערה".

עידאן מבהיר גם כי "לא ניתן לראש הממשלה, לשר הביטחון, לקבינט המלחמה ולרמטכ"ל את המנדט להפקיר אותנו ואת ילדינו שוב ולא נקנה עוד הבטחות עתידיות חסרות ערך. אני דורש לראות מעשים, לא מילים וסיסמאות ריקות מתוכן. דורש הכרעה, לא כניעה. אני דורש שכל הקברניטים להצהיר בצורה ברורה כי יעמדו במטרות המלחמה שהוגדרו וכי הם ערבים לביטחון התושבים שחזרו בלית ברירה לתוך אזור המלחמה, דבר שלא קרה כבר חצי שנה למרות דרישתנו הברורה. תפסיקו להתחשב רק במה שאומר העולם ובמצב התושבים בעזה, שרוקדים על הדם שלנו. יש כאן אזרחים שזכאים לחיות בשלום ובביטחון".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

גם תושבי העיר שדרות מתקשים להבין את ההחלטה. חלקם חזרו לבתיהם, אבל הרוב עדיין נמצא במלונות ברחבי הארץ. "אנלנו לא מצביאים, אך כבר הבנו שהמקומות שהצבא יוצא מהם, יורים עלינו רקטות", הם אומרים. רויטל חרמון, תושבת העיר, שהתה במלון עד לא מזמן וחששה לחזור לעיר. היא חזרה כי אמרו לה שבטוח וניתן לשוב. "כשחזרנו לשדרות הבטיחו לנו ביטחון. חלף פחות מחודש וצה"ל יוצא מעזה. זה מרגיש לנו כמו הפקרות אחת גדולה", היא מאשימה. "ירי הרקטות עדיין ממשיך וכל ההבטחות והאמירות כמו 'דין שדרות כדין תל אביב' יורדות לטמיון. האם לשווא נהרגו לנו כל כך הרבה חיילים? בטח ובטח כשטרם החזרנו את כל החטופים. "אני מקווה מאוד שלא ניכנע לכל מיני מוסכמות שמכתיבים לנו בעולם. עם חמאס צריך לדבר בשפה שלהם - רק עם לחץ צבאי גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully