וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בביקורת חריפה: מדיניותו של נתניהו בעזה הייתה שגויה, איני מסכים עם גישתו

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 2:17

נשיא ארה"ב אמר את הדברים בריאיון לרשת Univision, והוסיף שישראל צריכה להגיע להפסקת אש. בתוך כך, סגניתו האריס נפגשה עם משפחות החטופים האמריקנים, והדגישה בפניהם כי שחרורם נמצא בעדיפות עליונה. לפי שעה, טרם נמסרה תגובת חמאס להצעה האחרונה שקיבלו מהמתווכות

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ביקר בחריפות הלילה (רביעי) את מדיניות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעזה. בריאיון לרשת Univision אמר הנשיא האמריקני כי מדיניותו של נתניהו בעזה הייתה שגויה וכי אינו מסכים עם גישתו. עוד הדגיש ביידן בראיון כי ישראל צריכה להגיע להפסקת אש.

הריאיון עם הנשיא ביידן הוקלט ביום רביעי שעבר, לפני השיחה הקשה שניהל עם נתניהו ולפני החלטת הקבינט להרחיב את הסיוע ההומניטרי לעזה - והוא שודר היום.

בתוך כך, סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס נפגשה אתמול עם בני משפחות של חטופים אמריקנים שנמצאים בשבי חמאס בעזה. במהלך השיחה הדגישה את חשיבות שחרור החטופים בעייני הממשל, ועדכנה על סטטוס המאמצים. זאת, בעוד תושובת חמאס בנוגע לשיחות בקהיר טרם הגיעה.

מהבית הלבן נמסר כי במהלך השיחה האריס הדגישה כי שחרור החטופים נמצא בעדיפות עליונה עבור הנשיא ביידן ועבורה. כמו כן, מסרה האריס למשפחות כי ממשל ביידן מחויב להחזיר בין היתר גם את החטופים שמתו ושגופותיהם מוחזקות בידי חמאס בעזה. לבסוף, עדכנה סגנית הנשיא את בני משפחות החטופים על סטטוס המאמצים האמריקנים להשגת עסקת חטופים, שתוביל גם להפסקת אש בעזה.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מדיניותו של נתניהו בעזה הייתה שגויה. נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הערב דן הקבינט בנושא המגעים לעסקת החטופים. בכירים ישראלים ציינו שלא צפויות להתקבל החלטות כיוון שישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס בנושא.

מוקדם יותר היום, הודיע חמאס רשמית כי ידון בהצעה האחרונה שקיבל מהמתווכים המצרים והקטארים. "למרות שאנחנו רוצים להגיע להסכם שיסיים את התוקפנות, העמדה הישראלית נותרה סרבנית ואינה נותנת מענה לדרישותינן", מסר חמאס,"למרות זאת, הנהגת חמאס תדון בהצעה בצורה אחראית וכשתסיים תעדכן את המתווכים בתשובתה".

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן מסר בנושא כי שוחח עם ראש ממשלת קטאר, אך הוא טרם קיבל תשובה מחמאס. " לחצתי עליו להפעיל עליהם לחץ כדי לקבל תשובה. ראינו את ישראל מוכנה להתגמש ומה ששמענו מחמאס עד כה לא היה מעודד", מסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בנאום בקרוליינה הצפונית

26 במרץ 2024. רויטרס
"שחרור החטופים נמצא בעדיפות עליונה". קמלה האריס/רויטרס

הצעת ראש ה-CIA שהוצגה בקהיר כוללת שחרור של 900 אסירים פלסטינים - 200 יותר מההצעה הקודמת שכללה שחרור של 700 אסירים. בהצעה נכתב כי 100 אסירים מתוך ה-900 יהיו כאלה שמרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים - מספר זהה לזה שנכלל בהצעה הקודמת. בכירים ישראלים ציינו שישראל דורשת זכות וטו על זהות האסירים שישוחררו וכן את האפשרות לגרש אסירים שישוחררו לחו"ל כדי שלא יחזרו לגדה המערבית או לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully