וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט המורחב מתכנס: זו הצעת ראש ה-CIA למספר האסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקה

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 19:36

לפי ההצעה שהוצגה בקהיר, ישוחררו 900 אסירים פלסטינים, מתוכם 100 שמרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים. כמו כן, ישראל דורשת זכות וטו על זהות האסירים וכן את האפשרות לגרשם לחו"ל - כך לפי בכירים ישראלים. בלינקן: "הכדור במגרש של חמאס והעולם ממתין לראות מה יעשו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב./איתי בית-און, לע"מ

הקבינט המדיני ביטחוני יקבל הערב (שלישי) עדכון על המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים. בכירים ישראלים ציינו שלא צפויות להתקבל החלטות כיוון שישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס בנושא.

הצעת ראש ה-CIA שהוצגה בקהיר כוללת שחרור של 900 אסירים פלסטינים - 200 יותר מההצעה הקודמת שכללה שחרור של 700 אסירים - כך אמרו בכירים ישראלים. בהצעה נכתב כי 100 אסירים מתוך ה-900 יהיו כאלה שמרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים - מספר זהה לזה שנכלל בהצעה הקודמת.

בכירים ישראלים ציינו שישראל דורשת זכות וטו על זהות האסירים שישוחררו וכן את האפשרות לגרש אסירים שישוחררו לחו"ל כדי שלא יחזרו לגדה המערבית או לעזה.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023. רויטרס
ישראל דורשת זכות וטו על זהות האסירים שישוחררו/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • שר הביטחון יואב גלנט אמר לשר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין במהלך שיחת הטלפון שלהם אתמול כי ישראל לא קבעה עדיין תאריך לפעולה ברפיח - כך לפי מקור שמעורה בפרטי השיחה.
  • המקור ציין שגלנט אמר לאוסטין שישראל תצטרך לבצע כמה פעולות נדרשות לפני מבצע ברפיח ובראשו פינוי מסודר של האוכלוסייה האזרחית והגדלת הסיוע ההומניטארי.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פגישתו של שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן,26 במרץ 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ישראל לא קבעה עדיין תאריך לפעולה ברפיח. גלנט ובלינקן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מה הם אומרים?

  • שר החוץ של ארה"ב, אנטוני בלינקן, אמר במסיבת עיתונאים שקיים בוושינגטון עם שר החוץ הבריטי קמרון כי ישראל לא עדכנה אותנו על תאריך לפעולה ברפיח. להיפך, יש לנו עדיין דיונים עם ישראל בנוגע לפעולה שם.
  • עוד אמר בלינקן: אנחנו מדברים עם הישראלים על דרכים אלטרנטיביות ויותר יעילות לטפל ברפיח בלי לסכן חפים מפשע. אני חושב שמשלחת ישראלית תהיה בוושינגטון בשבוע הבא כדי לדון בכך.
  • על המשא ומתן הוסיף: אנחנו עובדים על עסקה לשחרור החטופים 24/7. יש הצעה לחמאס על השולחן. זו הצעה רצינית מאוד והיא צריכה להתקבל. חמאס יכול להתקדם מיד ולקבל הפסקת אש שתועיל לתושבי עזה ותחזיר את החטופים הביתה. העובדה שחמאס עוד לא אומר כן מראה מה חמאס באמת חושב על תושבי עזה. הכדור במגרש של חמאס והעולם ממתין לראות מה הם יעשו.
  • בלינקן הוסיף: אולי כדאי שלפחות חלק מהזעם בעולם על המצב בעזה יופנה גם לחמאס. רוב העולם שותק בנוגע לחמאס. לא היינו במצב הזה עכשיו אם חמאס לא תוקף. איפה הזעם על זה?
  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully