וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבוכה נמשכת: "מפקד 8200 החזיק בחשבונות גלויים ברשתות החברתיות"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 22:15

"הגרדיאן" הבריטי שחשף כי מפקד היחידה יוסי שריאל חשף את שמו בטעות בעקבות ספר שפרסם באמזון מפרסם כעת כי הקצין הבכיר החזיק גם בחשבונות פייסבוק, אינסטגרם, סקייפ ולינקאדין. בחשבון הפייסבוק שכבר נמחק הוא פרסם גם את תמונתו. וזה לא הכול | כל הפרטים

הרמטכ"ל כוכבי בטקס קבלת אות הערכה ליחידה 8200 בחיל המודיעין/דובר צה"ל

מפקד 8200, תת-אלוף יוסי שריאל, ממשיך להסתבך כשהערב (שלישי) מפרסם עיתון "הגרדיאן" הבריטי כי שריאל החזיק בחשבונות גלויים ברשתות החברתיות בניגוד לנהלים. העיתון הבריטי פרסם ביום שישי האחרון כי שריאל חשף בטעות את זהותו, שאסורה בפרסום לציבור בשל רגישות תפקידו, לאחר שפרסם ספר באמזון תחת שמו.

תת-אלוף י׳ נכנס לתפקידו כמפקד יחידה 8200 באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף א׳ , הרמטכ"ל כוכבי העניק ליחידה אות הערכה. דובר צה"ל
טקס החלפת הפיקוד שבו נכנס שריאל לתפקיד/דובר צה"ל

בפרסום הערב נכתב ב"גרדיאן" כי תא"ל שריאל החזיק בחשבונות בפייסבוק, אינסטגרם, סקייפ ולינקאדין. חשבון הפייסבוק, שנמחק ביום שישי, אף הכיל תמונה של שריאל וגם קושר לעמוד שמזוהה עם בוגרי יחידת 8200. בנוסף, כך לפי הפרסום, בחשבון הלינקאדין של שריאל צוינה דרגתו.

לפי העיתון, עמוד הוויקיפדיה של שריאל, שנמחק גם הוא בימים האחרונים, היה בשימוש של שריאל בתחלת שנות ה-2000 והיה ניתן לקשר אותו לתפקידו כאחד המייסדים של קבוצה של קציני מודיעין. באותו חשבון הייתה גם כתובת דואר אלקטרוני שכללה את שמו המלא של שריאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ספרו של מפקד 8200 יוסי שריאל. צילום מסך, אתר רשמי
הספר שהוביל לחשיפת זהותו של שריאל/אתר רשמי, צילום מסך

בפרסום של העיתון הבריטי ביום שישי נטען כי שריאל פרסם ספר ב"אמזון", שבו מופיע שמו בראשי תיבות בלבד, ואולם בעקבות כשל מביך הוא השאיר "עקבות דיגיטליים המובילים לחשבון גוגל פרטי המכיל את שמו, ביחד עם תעודת זהות ייחודית וקישורים למפות וליומן של הפרופיל".

הספר שפרסם שריאל נקרא "צוות המכונה האנושית". ב"גרדיאן" אומרים שהם וידאו עם כמה מקורות ששריאל הוא אכן מחבר הספר, שבו הוא מביע חזון רדיקלי לגבי האופן שבו בינה מלאכותית יכולה לשנות את הקשר בין הסגל הצבאי למכונות. הספר פורסם בשנת 2021 ולפי העיתון הבריטי משורטט בו הדגם של אמצעי הבינה המלאכותית החדשניים שבהם משתמשת ישראל במלחמה בעזה.

מדובר צה"ל נמסר בנושא הספר: "הספר המדובר פורסם לפני מספר שנים והכתובת המוזכרת בו אינה משמשת את הקצין באופן אישי ולא נעשה בה שימוש בעבר. עם זאת, חשיפת פרטיו האישיים של הקצין הינה תקלה. הנושא יבדק כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

תגובת דובר צה"ל: "באשר לרוח הטענות העולות, מפקד 8200 הינו קצין ערכי שמוביל את יחידתו במהלך המלחמה. טענות שמטרתן לצייר התנהגותו כבלתי אחראית ופזיזה משוללות כל יסוד. קצינים בצה"ל רשאים על פי פקודות הצבא להחזיק בעמודי רשתות חברתיות אישיים. לאור הפרסומים האחרונים ובהתייעצות עם גורמי המקצוע החליט למחוק את העמודים למען ביטחון משפחתו. בכל הקשור לעמוד הוויקיפדיה מדובר בפעילות אשר נעשתה בשנת 2004 בעת שהיה סטודנט באוניברסיטה כחלק מקבוצה שלקח בה חלק במסגרת לימודיו האקדמאיים אשר עסקה בפיתוח ידע גלוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully