וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה מודיעינית: מפקד יחידה 8200 חשף בטעות את זהותו

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 19:46

ה"גארדיין" פרסם היום שמפקד היחידה יוסי שריאל, שזהותו נשמרת בסוד, חשף את שמו בטעות בעקבות ספר שפרסם באמזון, שדרכו אפשר היה לאתר את חשבון הגוגל שלו, כולל פרטי היומן והמפות בחשבון. נושא הספר: בינה מלאכותית בשדה הקרב. דו"צ בתגובה: "חשיפת פרטי הקצין הינה תקלה"

הרמטכ"ל כוכבי בטקס קבלת אות הערכה ליחידה 8200 בחיל המודיעין/דובר צה"ל

ה"גארדיין" הבריטי פרסם היום ידיעה ולפיה מפקד יחידה 8200 חשף בטעות את זהותו, שנשמרת בסוד, בעקבות ספר שפרסם. בידיעה מופיע גם שמו של המפקד, יוסי שריאל. הגארדיין מגלה ששריאל פרסם ספר ב"אמזון", שבו מופיע שמו בראשי תיבות בלבד, ואולם בעקבות כשל מביך הוא השאיר "עקבות דיגיטליים המובילים לחשבון גוגל פרטי המכיל את שמו, ביחד עם תעודת זהות ייחודית וקישורים למפות וליומן של הפרופיל".

הספר שפרסם שריאל נקרא "צוות המכונה האנושית". בגארדיין אומרים שהם וידאו עם כמה מקורות ששריאל הוא אכן מחבר הספר, שבו הוא מביע חזון רדיקלי לגבי האופן שבו בינה מלאכותית יכולה לשנות את הקשר בין הסגל הצבאי למכונות. הספר פורסם בשנת 2021 ולפי הגארדיין משורטט בו הדגם של אמצעי הבינה המלאכותית החדשניים שבהם משתמשת ישראל במלחמה בעזה.

ספרו של מפקד 8200 יוסי שריאל. צילום מסך, אתר רשמי
ספרו של מפקד 8200 יוסי שריאל/אתר רשמי, צילום מסך

ה"גארדיין" מתייחס למבוכה שאמור לגרום הכשל שהוביל לחשיפת הזהות של שריאל "אחרי שני עשורים שהוא פועל בצללים". לדברי האתר "הגרסה האלקטרונית של הספר כוללת כתובת אימייל אנונימית, שניתן בקלות למצוא דרכה את השם וחשבון הגוגל של שריאל". דובר צה"ל מצוטט בידיעה בתגובה האומרת שלא מדובר בחשבון האישי של שריאל, אלא בחשבון "המוקדש ספציפית לעניינים הקשורים לספר".

האתר מעריך שהפרשה תפעיל לחץ על שריאל, שלמרות שהוא "חי ונושם" מודיעין, הקדנציה שלו ביחידה שנויה במחלוקת, בשל העובדה שלמרות האמצעים המתקדמים שלרשותה לא הצליחה למנוע את חדירת חמאס לישראל ב-7 באוקטובר. לדברי האתר, היחידה הואשמה ב"היבריס טכנולוגי" שבא על חשבון אמצעים קונבנציונליים של איסוף מודיעין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תת-אלוף י׳ נכנס לתפקידו כמפקד יחידה 8200 באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף א׳ , הרמטכ"ל כוכבי העניק ליחידה אות הערכה. דובר צה"ל
טקס החלפת הפיקוד ביחידה 8200, בשנת 2021/דובר צה"ל

בידיעה נאמר שבמלחמה בעזה, צה"ל אימץ את החזון של שריאל לגבי הבינה המלאכותית כחזית החדשה, שבה נעשה שימוש כדי להתמודד עם המשימות המורכבות של שדה הקרב המודרני. עוד אומר הגארדיין שיחידה 8200 "זכתה לתהילה בעבר" בשל יכולותיה ש"התחרו עם אגף המודיעין והסייבר של בריטניה". אלא שכאמור, בעקבות אירועי שבת השחורה, 8200 הפכה למוקד לביקורת.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הספר המדובר פורסם לפני מספר שנים והכתובת המוזכרת בו אינה משמשת את הקצין באופן אישי ולא נעשה בה שימוש בעבר. עם זאת, חשיפת פרטיו האישיים של הקצין הינה תקלה. הנושא יבדק כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully