וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש להפרות סדר": מפקד מחוז חוף מסרב לשחרר לקבורה את גופתו של האסיר הביטחוני

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 22:52

חרף לחצים כבדים שמופעלים ביממה האחרונה על ניצב דני לוי - לפי שעה, הוא מונע את שחרור גופתו של וליד דקה לקבורה. אתמול פירקו שוטרי תחנת באקה אל גרביה בכוח את סוכת האבלים שהכינה המשפחה. "לא תקום ולא תהיה סוכת אבלים למחבל", מסר בכיר במחוז חוף

המשטרה פירקה את סוכת האבלים של משפחת המחבל וליד דקה, מהומה פרצה במקום/ללא קרדיט

חרף לחצים כבדים שמופעלים ביממה האחרונה על מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, לשחרר לקבורה את גופתו של האסיר הביטחוני וליד דקה - ניצב לוי מסרב לעשות זאת "מחשש לפגיעה בשלום הציבור ולהפרות סדר".

אתמול פירקו שוטרי תחנת באקה אל גרביה בכוח את סוכת האבלים שהכינה המשפחה לצד ביתה - זאת, בסיוע לוחמי מג"ב ויס"מ וחמישה אנשים נעצרו. "לא תקום ולא תהיה סוכת אבלים למחבל", מסר בכיר במחוז חוף. בעיר באקה אל גרביה סבורים שהמשטרה מושכת זמן, כדי לשחרר את הגופה בלילה, כשהציבור יהיה עסוק בחגיגות עיד אל-פיטר, בתום חודש הרמדאן.

"לא יודע על איזה הפרות סדר מדברים", אמר גורם אחד המכיר היטב את המצב בעיר, "הרבה אנשים בעיר בכלל לא רואים את עצמם מגיעים להלוויה ולא רואים את עצמם מגיעים לסוכת האבל. לא מזדהים בכלל עם מה שעשה".

"הם לא רוצים לתת לנו לקיים הלוויה. ההחלטה על השולחן של בן גביר שלא רואה אותנו ממטר והיא יושבת שם רק בגלל גזענות, בזה אנחנו בטוחים", אמר לוואלה קרוב משפחתו של דקה. "אנחנו לא מבינים מה הם בכלל רוצים מאיתנו. אין תנאים. אין תשובות. לא מתייחסים אלינו בכלל כבני אדם. אפילו הודעה רשמית על מותו לא קיבלנו עד עכשיו. ואף אחד לא אומר לנו איפה השאהיד נמצא והאם הוא בכלל באבו כביר. הגשנו פניה לארגון עדאלה שיעזרו".

וליד דקה. ללא, עיבוד תמונה
"הרבה אנשים בעיר לא מזדהים בכלל עם מה שעשה". וליד דקה/עיבוד תמונה, ללא

וליד דקה, מי שחטף ורצח את החייל משה תמם בשנת 1984, ומוותיקי האסירים הביטחוניים מת ביום ראשון האחרון לאחר שחלה בסרטן בשנה האחרונה. וליד מת בגיל 64, פחות משנה לפני שאמור היה להשתחרר בחודש מרץ 2025.

לפני כשנה, דקה פנה באמצעות סנגורו, עו"ד אביגדור פלדמן, בבקשה לשחרור מוקדם בשל בריאותו הרופפת ובקשתו נדחתה. אחיו אסעד אמר לוואלה! כי הודעה רשמית טרם התקבלה אצל המשפחה. האחריות על מסירת הודעה למשפחות אסירים היא של משטרת ישראל.

אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם מסרה לוואלה! לאחר ההודעה על מותו: "הרוצח של הדוד שלי בחר לקחת את החיים שלו בעינויים קשים ולאחר הרצח המשיך לענות את המשפחה שלי, לעסוק בטרור ולענות את כל עם ישראל. נלחמנו רבות על מנת שלא ישוחרר מוקדם, פירות המאבק הבשילו - רוצח דוד שלי מת כשהוא סגור בכלא, חולה ומסכן. בדיוק כמו תת האדם שהוא. זה ניצחון עבור משפחתי ועבור כל עם ישראל כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully