וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית קרית שמונה מזהיר: 40% מהתושבים לא יחזרו לעיר ללא טיפול בחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 17:36

בתום שישה חודשי לחימה, אביחי שטרן עומד בפני עיר מטווחת שתושביה מפוזרים ברחבי הארץ, ולדבריו הם לא יחזרו עד לטיפול באיום. הוא עסוק ביום שאחרי אבל לא משלה את עצמו: "אני לא יודע מה יישאר מהעיר בתרחיש של מלחמה עם לבנון, רק המדינה תחליט איך קריית שמונה תיראה"

תיעוד פגיעת הרקטה בקריית שמונה/תיעוד רשתות חברתיות

חצי שנה לפרוץ מלחמת חרבות ברזל, העיר קריית שמונה ריקה מתושביה. נזק כבד נגרם לתשתיות וגם לתושבים שעקורים מביתם כבר חודשים . חיזבאללה המשקיף מהגבול לא מורתע וממשיך לירות לעבר העיר הצפונית. אך עדיין יש מקום לתקווה ולעשייה צופת עתיד. ראיון עם ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן

תמונה מזירת פגיעת הרקטה בקריית שמונה 27 במרץ 2024. ארז בן סימון, TPS
נזק אדיר לבתים, מבנים ציבורים ותשתיות. זירת נפילת רקטה בקריית שמונה/TPS, ארז בן סימון

איך קריית שמונה נראית חצי שנה אחרי תחילת המלחמה?

"יש להקה של מאות חסידות מעל קריית שמונה, הטבע משגשג וזה מראה פסטורלי, אבל העיר ריקה מאדם. לצערי כבר חצי שנה התושבים מחוץ לבית, הרחובות ריקים, אנחנו מאבדים מאות משפחות שלא מוצאים מסגרות חינוך ומקומות עבודה - הנזק עצום, 40% לא חוזרים לעיר. אם אחד מהם מורה לפיזיקה או למדעי המחשב, מדובר בנזק גדול אף יותר".

"מעל 340 טילים פגעו בקריית שמונה, מתוכם 40 פגעו בבתים, 40 משפחות שאיבדו הכל. נזק כבד נגרם לחלקים אחרים בעיר, בתי ספר, גנים ומוסדות חינוך מיוחד חוו גם הם פגיעות קשות במבנים. גם הכבישים בעיר נפגעו בגלל תנועה של טנקים וכלים כבדים אחרים".

התושבים עדיין במלונות, לאיזה עיר הם יחזרו?

"הפינוי למלונות היה הכרחי, אבל כרגע אני מקדיש 90% מהזמן שלי ליום שאחרי. יש אי וודאות מטורף, יכול להיות שנהיה במלחמה בלבנון. בתרחיש של אלפי טילים, אני לא יודע מה יישאר מהעיר. איך תראה קריית שמונה? הכל תלוי במדינה. אני עסוק מאוד בדאגה ובעשייה לעתיד, חלק מהדברים שעשיתי נושאים פרי. יש אפילו תכנון לבניית אוניברסיטה בקריית שמונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כיבוי השריפות שנוצרו כתוצאה ממטח טילים לעבר קריית שמונה ,27 במרץ 2024. כבאות והצלה, דוברות כב"ה
" בתרחיש של אלפי טילים מהיום, אני לא יודע מה יישאר מהעיר". זירת נפילת רקטה בקריית שמונה/דוברות כב"ה, כבאות והצלה

איך התושבים מסתדרים?

"הם אמנם מקבלים מקדמה, אך היא באמת עוזר להם, הם מנסים להסתדר. חלק מצאו עבודות זמניות אך יש גם יש עצמאים, שלהם יותר קשה".

במלונות לא כל כך אוהבים את זה שהמפונים נמצאים שם בפסח?

"במלונות לא ציפו שהמפונים ישארו עד פסח. אם הם היו יכולים לגרש אותנו הם היו עושים את זה. אתמול עשינו ישיבה עם משרד התיירות, הוחלט שלא להפריד משפחות במהלך החג. כל מי שרוצה לחגוג את פסח במלון בו לנים בני משפחתו, יוכל לעשות זאת תמורת סכום סמלי".

חנות הבגדים בקריית שמונה שנפגעה מפגיעת רקטה, 5 במרץ 2024. דוברות קריית שמונה, אתר רשמי
"כוח רדואן תרגלו חדירה ליישובים בצפון, וכעת הם עדיין על הגבול". נפילת רקטה בחנות בגדים בקריית שמונה/אתר רשמי, דוברות קריית שמונה

ממה את הכי חושש היום?

"מ-7 באוקטובר אנחנו נמצאים למצב זהה ל-6 באוקטובר. במרץ 2023, כוח רדואן תרגלו חדירה ליישובים בצפון, וכעת הם עדיין על הגבול. אנחנו לא יכולים לחכות להם כמו ברווזים במטווח. בלי מחיקת כוח רדואן באזור הגבול והחזרתם אחורה, לא נחזור לביתנו - דין חיזבאללה כדין חמאס. אמרו לנו שחמאס מורתע לפני כן, והנה קיבלנו בראש. כרגע יש 10,000 חיילים בכוח רדואן והוא עלול להכפיל את עצמו עד שנת 2030. כרגע אנחנו משלמים מחיר כבד, אבל בעתיד אנחנו עלולים לשלם מחיר בלתי הפיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully