וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מתגובה חריפה: בצה"ל מעריכים - חיזבאללה משאיר את הנקמה לאיראן

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 9:45

בארגון הטרור מחפשים לגרוף הצלחות ולכן החליטו על הפלת המל"ט הישראלי בדרום לבנון. מצד שני, חיזבאללה נמנע לקחת על עצמו את הנקמה על חיסול בכיר כוח קודס בסוריה. צה"ל אישר: חוסל מפקד גזרה בכוח רדואן שקידם שיגורים רבים לעבר ישראל

תיעוד: צה"ל תקף מטרות ברשיא אל-פוחר שבדרום לבנון, 1 באפריל 2024/דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים שבחיזבאללה מחפשים לגרוף הצלחות ולכן החליטו על הפלת המל"ט הישראלי, כי יש להם קושי לבצע פעולות סמוך לגדר. בצה"ל ראו בחומרה את הפלת המל"ט מאחר ומדובר בפגיעה בניסיון לפגוע בחופש הפעולה ובעליונות האווירית שבזכותה נאסף מודיעין קריטי על פעילות הטרור במרחב, ולכן בתגובה לכך פגע צה"ל בסדנאות ייצור תחמושת.

עוד נקודה מעניינת באה לידי ביטוי בכך שחיזבאללה מבדל את עצמו מאיראן והכוונות להגיב על חיסול בכיר כוח קודס בדמשק, על רקע החשש שאם יגיבו הם עלולים לגרור את ישראל לתגובה חריפה הרבה יותר מעבר לתקיפות בדרום לבנון. בכך הם משאירים את עניין הנקמה נגד ישראל לאיראנים בלבד.

נאום נסראללה 3.11.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחפשים לגרוף הצלחות. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שבת חוסלו ארבעה פעילי חיזבאללה: שניים בעיתא א-שעב ושניים בטיר חרפא. מבחינת ארגון הטרור מדובר במכה כואבת בפרק זמן קצר. עד כה נהרגו 273 פעילי חיזבאללה, לא כולל פעילי טרור שנהרגו במרחב דרום לבנון ביניהם פלסטינים מארגונים שונים. כנגד היקף ההרוגים שגדל מדי שבוע, מנסה לייצר חיזבאללה פעולות טרור. חשוב לציין כי חלק מהשיגורים שהוא מבצע נופלים בשטח לבנון בגלל המרחק מהגדר.

בצה"ל מתעקשים כי חיזבאללה סופג ביקורת מבית בתחום הרפואה, רווחה, דלק, בעקבות התקיפות של ישראל נגד התשתיות והשיבוש שנוצר כתוצאה מכך, עקב החשש של פעילי הארגון השיעי לנוע בחופשיות במרחב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בווידאו: תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון/צילום: דו"צ

מכונת האש שנוצרה בפיקוד הצפון

בצה"ל טוענים כי תשתיות חיזבאללה בטווח של 10 ק"מ ספגו בחצי השנה האחרונה מכות כואבות. כאמור, עיקר הנכסים של חיזבאללה במרחב הגבול נועדו לשרת את התוכנית המבצעית של כוח רדואן להתקפה על ישראל.

בתוך הסבך הצפוף ומתחת לאדמה נבנו אתרי כינוס והתארגנות לדרג חוליה, עמדות תצפית, מחסני נשק, אתרי שיגור ואתרי שהייה ממושכת. צה"ל הצליח לחשוף את התשתיות שנבנו לאורך שנים ולתקוף אותן בדרכים מגוונות. לפי צה"ל רוב התשתיות של כוח רדואן הושמדו.

חברי חיזבאללה בהלווייתו של בכיר כוח רדואן וויסאם טוויל בדרום לבנון, 9 בינואר 2024. רויטרס
חברי חיזבאללה בהלווית בכיר בכוח רדואן, פברואר 2024/רויטרס

מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין שיבח בפורום סגור את כוחות האיסוף הקרבי, ביניהם לוחם בקצה עם רחפן או אמצעי תצפית שמזהים מדי יום מידע על תנועות חשודות בשטח, סגירת מעגלים על פעילות חיזבאללה, ומאוחר יותר אישור של מרכז האש בפיקוד צפון לתקיפה באש מהקרקע ומהאוויר.

בתוך כך, צה"ל הודיע כי חיסל הלילה בתקיפה בא-סלטנייה בלבנון את מפקד גזרת חג'יר (רכס רמים) של כוח רדואן של חיזבאללה, עלי אחמד חוסיין. "הוא היה גורם ותיק ובכיר בארגון הטרור, מקביל בדרגתו לדרג מח"ט", אמרו בצבא. "במסגרת תפקידו היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור במרחב רכס רמים נגד העורף הישראלי. הוא קידם מתחילת המלחמה שיגורים רבים לעבר שטח הארץ ובמסגרת תקיפתו הלילה חוסלו שני מחבלים נוספים שהיו תחת פיקודו בארגון הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully