וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחר שלב: כך מתכוון צה"ל להכשיר את דעת הקהל העולמית לתמרון ברפיח

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 16:27

גורמים בקבינט המלחמה כבר הבהירו: כניסה לרפיח היא רק שאלה של "מתי". אולם, הלגיטימיות הבינלאומית לתמרון באזור נמוכה - בין היתר עקב התקרית הטרגית שבה נהרגו פעילי WCK. כעת יוסדה תכנית חדשה - שמטרתה לרכך את הדעה הבינלאומית בנושא ב-4 שלבים בלבד

בווידאו: נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן ייקח קצת זמן להיערך לזה/אתר רשמי

תמרון ברפיח על הפרק: מערכת הביטחון נערכת בימים אלו להכשרת הלגיטימיות הבינלאומיות למבצע ברפיח, בגינו כבר טענו ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי כי מדובר בשאלה של "מתי" - ולא "האם".

שלב 1: הצפת הרצועה בסיוע הומניטרי

בשלב הראשון, תורחב באופן דרמטי הכנסת המזון, המים, התרופות והציוד רפואי לרצועת עזה. מטרת העל של פעולה זו, לדברי גורמי צבא, "להציף את רצועת עזה בסיוע הומניטרי", כשכבר אתמול נרשם שיא מתחילת המלחמה - עם כניסתן של 419 משאיות סיוע לרצועה. לפי הערכות של גורמים בפיקוד הדרום, מדי יום תירשם עלייה בהכנסת מזון ותרופות.

כמו כן, היום ירשם שיא בהיקף הצנחת מזון מהאוויר לאורך כל הרצועה על ידי ארצות הברית, ירדן, צרפת ואיחוד האמירויות. הגורמים בפיקוד הדרום אישרו כי לפני התקרית בה נהרגו 7 פעילי ארגון הסיוע WCK - הייתה הלגיטימיות הבינלאומית לתמרון ברצועת עזה גבוהה - אולם זו התרסקה נוכח המקרה הטרגי.

כמו כן, הבהירו גורמים בפיקוד הדרום כי לארגון WCK היו 60 נקודות חלוקה ברצועה, והחלטתם על יציאה מוחלטת מהאזור הסבה נזק כבד למאמצי החלוקה של הסיוע וללגיטימציה הבינלאומית.

פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, 27 בינואר 2024. רויטרס
יעזבו מרצונם. תושבי רפיח/רויטרס

שלב 2: הקמת מרכזי אוהלים במרכז הרצועה - שישכנעו את הפלסטינים לעזוב מבחירה

בשלב השני, יוכשרו ויועברו ארגוני סיוע בינלאומיים ברצועה כדי שיסייעו בארגון מרכזי אוהלים וכן בהעברת 1.4 מיליון פלסטינים מרפיח למרכז הרצועה. לפי הערכת גורמים בפיקוד הדרום, "ברגע שיהיו מחסות חדשים באזור מרכז הרצועה, הפלסטינים ישתכנעו לבד לעבור מבלי שיכפו עליהם את המעבר. אין כוונה לאפשר מעבר לאזור צפון רצועת עזה".

עוד בוואלה!

דרמר והנגבי התחייבו להתחשב בדאגות הבית הלבן לגבי מבצע ברפיח

לכתבה המלאה
תושבים חוזרים לחאן יונס וצופים בהרס. רויטרס
יוקמו וישופצו תשתיות. הרס ברצועה/רויטרס

שלב 3 ו-4: הקמת תשתיות בסיסיות ורפואיות

בשלב השלישי, יוקמו וישופצו תשתיות כמו חשמל, גז ומים, כשבשלב הרביעי יוקמו תשתיות רפואה, בהן בתי חולים ומרפאות.

סוגיית המים גם היא נפתרה באמצעות שני צינורות מים שהועברו לשטח הפלסטיני מישראל, הכנסה של בקבוקי מים מהמעבר, וכן צינור מי התפלה מרפיח המצרית לעזתית - במימון איחוד האמיריות.

הרס בעיר חאן יונס, רצועת עזה, 8 באפריל 2024. רויטרס
״אחרי יישום התכנית העולם כבר לא יוכל להגיד לנו שהמצב קטסטרופלי"/רויטרס

"אחרי יישום התכנית במלואה העולם כבר לא יוכל להגיד לנו שהמצב קטסטרופלי כי ישראל תוכל להראות כמה נעשה בסוגיה ההומניטרית", אמר הגורם צבאי, והוסיף: "בשלב הזה הספק העיקרי למזון וציוד רפואי הינם אנשי איחוד האמירויות. הם מצטיינים בזה. הקימו את בית החולים שדה הכי משוכלל ברצועה. אחריהם ישנם ארגוני או"ם, לא כולל את אונר"א. אנשי איחוד האמירויות רואים בפעולות הללו כחלק מהסכמי אברהם, ולכן ההערכה היא שהשלב הבא יהיה בהרכבת קואליציה להתמודדות עם היום שאחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully