וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד הישיבות בארץ ישראל לבג"ץ: מנעו הוצאות צווי גיוס לחרדים

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 17:43

האיחוד שמייצג כמה ישיבות חרדיות הוא צד לעתירה בבג"ץ הגיוס. בתגובה מטעם האיגוד מוזכרת חשיפת וואלה! בדבר הצווים שנשלחו לתלמידי הישיבות, ולכן הם מבקשים מבג"ץ למנוע את שליחת הצווים עד להכרעה בעתירה

גפני: "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת"/ללא קרדיט

איחוד הישיבות בארץ ישראל שמייצג מספר ישיבות חרדיות, הגיש היום (שני) את תגובתו לבג"ץ חוק הגיוס באמצעות עו"ד שמואל הורביץ. האיגוד הוא צד לעתירה, והוא מבקש מבג"ץ למנוע את הוצאת הצווים לתלמידי הישיבות החרדיים - כפי שנחשף לראשונה בוואלה! לפני הדיון בחודש מאי בעתירה.

"החלטות בית המשפט והמדינה משפיעות על 63,000 אזרחים צעירים, שאין מחלוקת שלא הפרו את החוק", נכתב. "אין מחלוקת שמבחינת הדין אף אחד מהם אינו משתמט, הואיל ואף אחד מהם לא השתמט מהתייצבות לתאריך התייצבות לשירות ביטחון בצו גיוס. בהמשך לכך, 63,000 אזרחים התחילו את שנת הלימודים שלהם וקיימו כל דרישה שהמדינה ביקשה מהם. לפי פרסומים בתקשורת, נדמה שהחיפזון והלחץ עשו את שלהם, ומלחץ מכתב המשנה ליועמ"שית נשלחו בחופזה צווי זימון להשלמת הליכי גיוס".

חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
"אין מחלוקת שמבחינת הדין אף אחד מהם אינו משתמט". חרדים בלשכת גיוס/ראובן קסטרו

בנוסף באיגוד טוענים כי במידה והצבא ימשיך לשלוח צווים לתלמידי הישיבות התוצאה תהיה הצפת בית המשפט בעתירות פרטניות של תלמידי ישיבה חרדיים, שכל אחד מהם בנפרד יבקש לדחות את צו הגיוס. המשמעות היא שבתי המשפט יוצפו בעתירות כאלה.

בסיום כותבים באיגוד: "חודש ניסן הוא תקופת 'בין הזמנים' המנוצלת להיערכות לחג ולחג עצמו, וכן לאיחודי משפחות בארץ ובחו"ל. נדמה שמן הראוי להמתין לפחות לאחר תקופה זו לפני שליחת צווי הזימון לציבור החרדי, אף לאור ההשלכות הצפויות על הרחוב החרדי".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
איגוד הישיבות בארץ ישראל מבקשים מבג"ץ למנוע את שליחת הצווים עד להכרעה בעתירה/ראובן קסטרו
עורך הדין שמואל הורוביץ. טליה אלק, אתר רשמי
"יש קושי במצב שנוצר". עו"ד שמואל הורביץ/אתר רשמי, טליה אלק

"יש קושי במצב שנוצר", אמר עו"ד שמואל הורביץ, בא כוחם של איגוד הישיבות. "הוחלט להקפיא את התקציבים כי לשכות הגיוס לא מזמנות 'במחדל' את החרדים (המבחן תמיכה תלוי בהתייצבות לזימונים), אך עובדתית עולה תמונה אחרת. לעניות דעתנו, הסתירה לעיל יחד עם עצם קיומה של מחלוקת פרשנית בין שרי הממשלה לבין היועמ"שית מצדיקים בקשת צו ביניים - לכל הפחות על מנת שבית המשפט יבהיר עמדתו (ואם מעוניין שהסוגיה תוכרע עוד בטרם הדיון בחודש הבא)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully