וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הפונים לשחרור מהכלא בתנאים מגבילים - נאשמים בעבירות אלימות ואלימות במשפחה

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 17:32

על רקע מצוקת המקום בשב"ס, דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מגלה: 6,223 בקשות הוגשו במהלך שנת 2023 לשחרור בתנאי ערובה ובפיקוח. 70% מהפניות - מצד עצורים בכלא. מתוך אלפי בקשות בשנת 2022, 1,985 בלבד הסתיימו בשחרור בפיקוח קצין מבחן

בווידאו:לוחמי כליאה איתרו ותפסו טלפון סלולארי אשר הוחבא ברגלו התותבת של אסיר ביטחוני/דוברות שב"ס

דווקא לנוכח מצוקת כליאה חסרת תקדים, ועל רקע אזהרת שירות בתי הסוהר כי בקרוב לא יוכל עוד לקלוט אסירים ביטחוניים, נראה שהעומס בבתי הכלא רחוק מלהיפתר. 70% מהעצורים שהופנו לקצין מבחן בשנה האחרונה, עדיין נמצאים במעצר וטרם התקבלה החלטה לשחררם - כך עולה מנתונים שנאספו על ידי מרכז המידע והמחקר של הכנסת.


לפי הנתונים - שנגעו לעצורים שבתי המשפט הפנו לקצין מבחן, כחלק מהליך לבחינת שחרורם ממעצר בתנאים מגבילים - בשנת 2023 הופנו לשירות המבחן 6,223 בגירים שהיו עצורים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. כמחצית מהפניות, מגלים הנתונים, היו של נאשמים בתיקי אלימות כלליים (33%) ואלימות במשפחה (23%). נתח אחר בפניות לשירות המבחן אשתקד היה של נאשמים בתיקי סמים (14%), נאשמים בעבירות רכוש (13%) ונאשמים בעבירות תעבורה (7%). בתחתית רשימת העצורים שהופנו לשירות המבחן נמצאים נאשמים בתיקי עבירות מין (5%) ועבירות ביטחוניות (2.5%).

אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מרוב עומס, בקרוב לא יוכלו לקלוט אותם בבתי הסוהר. אסירים ביטחוניים בחצר כלא בדרום/פלאש 90, חיים גולדברג
כלא רימונים. משה שי, פלאש 90
אין מקום בבתי הסוהר, ומספר הכלואים רק עולה. כלא רימונים/פלאש 90, משה שי

עוד עולה מדוח מרכז המידע והמחקר של הכנסת, כי בשנת 2022, מתוך אלפי בקשות שהוגשו בידי עצורים, רק 1,985 הסתיימו בהטלת צווי פיקוח בידי קצין מבחן ובשחרור בתנאים מגבילים. ומי אכן זוכים להשתחרר, לפי הנתונים? בחינת התפלגות אפיוני העבירות של עצורים ששוחררו בתנאים אלה, מגלה כי 30% מכלל העצורים ששוחררו הם נאשמים בתיקי אלימות; 27% - בגין עבירות סמים; 17% - בגין עבירות אלימות במשפחה, והשאר בגין עבירות רכוש ועבירות נוספות.

נתונים על עצורים שבית המשפט הפנה לקצין מבחן על שחרורם בערובה מהמעצר. מרכז המידע והמחקר של הכנסת, אתר רשמי
נתונים על עצורים שבית המשפט הפנה לקצין מבחן על שחרורם בערובה מהמעצר/אתר רשמי, מרכז המידע והמחקר של הכנסת
נתונים על עצורים שבית המשפט הפנה לקצין מבחן על שחרורם בערובה מהמעצר. מרכז המידע והמחקר של הכנסת, אתר רשמי
נתונים על עצורים שבית המשפט הפנה לקצין מבחן על שחרורם בערובה מהמעצר/אתר רשמי, מרכז המידע והמחקר של הכנסת

המשמעות של הנתונים ברורה למדי: הטיפול ברוב הבקשות לשחרור בתנאים מגבילים מתעכב, עצורים רבים שייתכן כי היה אפשר לשחררם נשארים במעצר - ומצוקת המקום בבתי הכלא הולכת וגדלה. רק אתמול, כאמור, הזהירו בשב"ס כי בתוך ימים בודדים לא יוכלו לקלוט אסירים ביטחוניים נוספים. לפני מעט יותר מחצי שנה פורסם בוואלה כי העומס העצום מביא לתופעה מדאיגה אחרת - שחרור של עצורים, חלקם מסוכנים, בשל היעדר תשתיות מתאימות לכליאתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully