וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס מזהיר: בתוך כמה ימים לא נוכל לקלוט אסירים ביטחוניים נוספים

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 17:40

המשרד לביטחון לאומי ושירות בתי הסוהר הודיעו כי גיבשו תוכנית חירום לצורך המשך קליטת אסירים ביטחוניים - זאת על מנת "לא לפגוע במאמץ המלחמתי". לפי נתוני שב"ס, מספר הכלואים בפועל עומד על יותר מ-21 אלף כלואים, בעוד שתקן הכליאה בשב"ס מוגבל ל-14,500 אסירים

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

המשרד לביטחון לאומי ושירות בתי הסוהר הודיעו היום (ראשון) כי מאז פרוץ המלחמה בעזה, נקלטו בשירות בתי הסוהר 4,912 אסירים ביטחוניים - והזהירו שבימים הקרובים לא יוכלו לקלוט אסירים נוספים. לכן, גיבשו המשרדים תוכנית חירום והציגו אותה היום לממשלה.

מההודעה עולה כי תקן הכליאה בשירות בתי הסוהר עומד על 14,500 כלואים - בעוד שמספר הכלואים בפועל עומד על למעלה מ-21,000. "לאור התפוסה הגבוהה בכ-50% מתקן הכליאה תוך שימוש בפתרונות זמניים, לצד עליה מתמדת של עשרות עצורים ביום - בעוד מספר ימים שירות בתי הסוהר לא יוכל לקלוט אסירים ביטחוניים נוספים", מסרו.

לפיכך "על מנת שלא לפגוע במאמץ המלחמתי, שירות בתי הסוהר והמשרד לביטחון לאומי הציגו לממשלה תכנית חירום לצורך המשך קליטת אסירים ביטחוניים נוספים, ככל שהתכנית תמומש, ניתן יהיה לקלוט אסירים נוספים".

אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

מצבת הכלואים במתקני שב"ס עלתה כאמור באופן דרמטי בחודשים האחרונים, זאת בעקבות מעצרם של מאות ממחבלי חמאס שחדרו לישראל במהלך המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ומעצרים נוספים של כ-2,000 פלסטינים תושבי איו"ש. נוסף על כך, לפי הערכת גורמי הביטחון קיים צפי לקליטת עצורים נוספים בתקופה הקרובה על רקע מצב המלחמה.

לפי נתונים שמסרו בשב"ס, ב-6 באוקטובר 2023, ערב המתקפה הרצחנית של חמאס בעוטף, עמדה מצבת הכלואים בשב"ס על 16,353 בסה"כ. כחודשיים לאחר מכן, ב-3 בדצמבר 2023, מצבת הכלואים עמדה על יותר מ-19,100. כיום כאמור, יותר מ-21,000.

עם פרוץ המלחמה הוכרז על מצב חירום כליאתי שהוארך פעם אחר פעם, ומאפשר הוספת כלואים במתקנים, על אף ההוראות לעניין שטח מחיה וזכאות למיטה. לפיכך, במשרד לביטחון לאומי קידמו תיקון לחוק פקודת בתי הסוהר - חופשה מיוחדת לאסיר - שיתנו לנציבות שב"ס אפשרות לשחרר אסירים לחופשה מיוחדת עד 45 יום, במטרה להקל על העומס הרב במתקני הכליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully