וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידם שיגורים רבים לעבר ישראל: צה"ל חיסל מפקד בכיר בכוח רדואן

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 10:04

עלי אחמד חוסיין, מפקד גזרת חג'יר ומקביל בדרגתו למח"ט בצבא, חוסל בתקיפה בא-סלטנייה בלבנון. לפי צה"ל, במסגרת תפקידו היה אחראי "על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור במרחב רכס רמים נגד העורף הישראלי". בנוסף לחוסיין חוסלו גם שניים מפקודיו

צה"ל חיסל בלבנון מפקד בכוח רדואן/דובר צה"ל

צה"ל הודיע היום (שני) כי חיסל הלילה בתקיפה בא-סלטנייה בלבנון את מפקד גזרת חג'יר (רכס רמים) של כוח רדואן של חיזבאללה, עלי אחמד חוסיין. "הוא היה גורם ותיק ובכיר בארגון הטרור, מקביל בדרגתו לדרג מח"ט", אמרו בצבא.

"במסגרת תפקידו היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור במרחב רכס רמים נגד העורף הישראלי. הוא קידם מתחילת המלחמה שיגורים רבים לעבר שטח הארץ ובמסגרת תקיפתו הלילה חוסלו שני מחבלים נוספים שהיו תחת פיקודו בארגון הטרור".

מדובר במפקד החמישי בדרג מח"ט שחוסל בחיזבאללה מתחילת המלחמה. לפי צה"ל, התקיפה בוצעה באופן מדויק, במסגרתה חוסלו גם שניים מפקודיו. לא היו נפגעים בלתי מעורבים בתקיפה.

אתר שהופצץ על ידי ישראל בלבנון. רויטרס
אתר שהופצץ על ידי ישראל בלבנון/רויטרס

בשבוע שעבר תקף כלי טיס של חיל האוויר כלי רכב בו שהה המחבל איסמעיל עלי אלזין, פעיל מרכזי ביחידת הנ"ט של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה, בכפר כונין שבלבנון. עלי אלזין חוסל בתקיפה. איסמעיל עלי אלזין שימש מפקד ברדואן, מהווה מוקד ידע מרכזי בתחום הנ"ט ואחראי לעשרות רבות של פיגועי נ"ט שכוונו לעבר כוחות צה"ל והעורף הישראלי.

בצה"ל טוענים כי תשתיות חיזבאללה בטווח של 10 ק"מ ספגו בחצי השנה האחרונה מכות כואבות. כאמור, עיקר הנכסים של חיזבאללה במרחב הגבול נועדו לשרת את התוכנית המבצעית של כוח רדואן להתקפה על ישראל. בתוך הסבך הצפוף ומתחת לאדמה נבנו אתרי כינוס והתארגנות לדרג חוליה, עמדות תצפית, מחסני נשק, אתרי שיגור ואתרי שהייה ממושכת. צה"ל הצליח לחשוף את התשתיות שנבנו לאורך שנים ולתקוף אותן בדרכים מגוונות. לפי צה"ל רוב התשתיות של כוח רדואן הושמדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חיל האוויר תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה  בלבנון. דובר צה"ל
תקיפות צה"ל בלבנון/דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין שיבח בפורום סגור את כוחות האיסוף הקרבי, ביניהם לוחם בקצה עם רחפן או אמצעי תצפית שמזהים מדי יום מידע על תנועות חשודות בשטח, סגירת מעגלים על פעילות חיזבאללה, ומאוחר יותר אישור של מרכז האש בפיקוד צפון לתקיפה באש מהקרקע ומהאוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully